Kad smo jučer popodne ušli u Asia Store u Arena Centru, tri djevojčice s ruksacima i hoodiejima zavezanima oko struka s najvećim su zanimanjem razgledavale šarenu ambalažu na policama, raspravljajući hoće li kupiti instant ramen s kozicama ili neke od neobičnih grickalica s police u dnu trgovine. “Jučer je bio jedan dečko i kupio je po jedan od svakog okusa ovih ramena”, rekla im je prodavačica još se malo čudeći tom entuzijazmu, dok je odgovarala na pitanja djevojčica koje su se brzo fokusirale na gornju policu s velikim šarenim zdjelama instant noodlesa za mikrovalnu.
Asia Store je druga trgovina gospođe Chen Otong, legendarne zagrebačke ugostiteljice koja već nekoliko desetljeća održava malu mrežu kineskih i azijskih restorana u Zagrebu. Njezina centralna trgovina nedavno je iz Vlaške ulice preselila u Ilicu, a ova u Arena Centru otvorena je 4. rujna. Dok je Asia Store u Ilici mali azijski supermerket koji drži gotovo sve potrebno za solidno kuhanje kineskih, japanskih i korejskih jela kod kuće, Asia Store u Arena Centru ima ponudu prilagođenu publici shopping centra, uglavnom mlađoj i masovnijoj publici. S tri metra raznih japanskih i kineskih noodlesa na policama, od sobe i udona do rezanaca sa škampima, preko mješavina kineskih sušenih gljiva, svježeg tara, svih mogućih vrsta rižinih papira za vijetnamske spring rollse, shinode riže za sushi, lomljenog jasmina, visokoglutenske ljepljive riže za kuhanje na pari, nekoliko vrsta rižinog brašna za mješavine za tempure i dim sum, algi za sushi i pačjih jaja, do mung dahla, tandori i biryani marinada, kimchija, pristojnog izbora gotovih umaka, raznih fermentacija i ukiseljenog povrća, chilija u ulju i začina, Asia Store i dalje je fokusiran na kućno kuhanje azijske hrane. Zanimljivo je da imaju i Tilda basmati. Tilda je legendarna britanska firma, prva koja je donijela basmati na zapad prodajući ga 70-tih azijskoj zajednici u Londonu. Kasnije su na tome izgradili globalni biznis.
Ipak, ono što Asia Store u Arena Centru izdvaja na sceni zagrebačkih etničkih dućana, je veseli izbor neobavezne hrane i grickalica, poput mochija s durianom, malih pudinga od leecheja, manga i tapioke ili slatkih napitaka od čaja i azijskih biljki. S velikodušnim izborom instant ramena i noodlesa te egzotama poput bombona od tamarinda, džema od kokosa i naših favorita – prženog boba, ružičastog sirovog kikirikija i smokija od škampa, Asia Store u Arena Centru je neka vrsta azijskog Foodnessa, najzabavniji etnički dućan s hranom u Zagrebu. Zasigurno i šire. Da su dobro pogodili lokaciju i ponudu za publiku shopping centra, vidjelo se jučer iz zanimanja mlađih kupaca, koje rijetko viđamo u ovakvim trgovinama, ali i kupaca kojima artikli koje Asia Store prodaje uglavnom nepoznati. Asia Store otvorio je i online trgovinu na kojoj se može kupiti sve što se prodaje u njihovim dućanima. Postane li Asia Store u shopping centrima uspješan, za očekivati je da ponuda u glavnom dućanu u Ilici postane ambicioznija. Iako se zaista rauzmiju u kuhanje i dobro poznaju regionalne kineske i neke azijske kuhinje, vlasnici Asia Storea godinama oklijevaju u suočavanju zagrebačke publike s autentičnim, specifičnim okusima azijske hrane, u svojim restoranima i trgovinama podjednako. Nadamo se da se to počinje mijenjati.