Dakle, zadnjih su dana skoro svi mediji svih žanrova, od Indexa do Poslovnog dnevnika, izvještavali o skandaloznom ponašanju vlasnika restorana Val kraj Omiša. Jedna se gošća na internetu požalila kako je ondje jela žilave lignje i osrednju pizzu. Vlasnici restorana na tu su kritiku odgovorili postom prepunim uvreda, u kojem su, među ostalim, upotrijebili sintagmu “stoko bosanska”. Tu su objavu izbrisali nakon što su mediji počeli pisati o ovom skandalu. Zatim se doznalo da su vlasnici Vala i ranije na kritike odgovarali težim, često etnički motiviranim uvredama. Svoj zadnji postupak nastavili su braniti na Facebook stranici restorana, tvrdeći da su gosti iz Bosne i Hercegovine ucjenjivali poslugu lošim recenzijama kako im restoran ne bi naplatio račun.
Što se može naučiti iz ovog slučaja koji, uvjereni smo , ne predstavlja tek još jedan primjer govora mržnje na internetu? Ugostiteljska profesija u Hrvatskoj ne uživa osobit društveni ugled i nema nikakav društveni utjecaj. Jedan od razloga za takvo stanje jest i činjenica da se ugostiteljstvom katkad bave ljudi koji su zalutali u taj posao, koji ga vide samo kao izvor brzog casha (što, naravno, najčešće nije točno) i koji uopće ne razumiju samo značenje riječi ugostiteljstvo, A kamoli pravila te profesije.
Takvih ljudi, više ili manje, ima i u svim drugim profesijama. Međutim, kad bi liječnik svog pacijenta javno nazvao bosanskom stokom, Zbor liječnika vjerojatno bi odmah javno osudio tog liječnika i pokrenuo određene disciplinske procedure. Kada bi odvjetnik svog klijenta javno nazvao bosanskom stokom, vrlo je vjerojatno da bi reagiralo neko tijelo unutar Odvjetničke komore. Ugostiteljske udruge nažalost još nisu reagirale na skandal s restoranom Val.
Nereagiranjem na ovaj, i neke druge nesporno skandalozne postupke određenih ugostitelja, ugostiteljske udruge zapravo dopuštaju da se krivnja za ispade pojedinaca prebacuje na cijelu profesiju što, među ostalim, dovodi do lošeg imidža ugostiteljstva u Hrvatskoj.