U Zagrebu se konačno otvorio novi food hall u Branimir centru, potpuno preuređeni prostor koji potpisuje zagrebačka Brigada, s nekoliko popularnih fast food formata koji, sudeći prema prometu koji u centru stvaraju Cinestar kino i Hiltonov hotel Canopy, mora uspjeti napraviti solidan biznis. Razlog nije samo cirkulacija ljudi, već i izbor restorana.
U Branimir Centru, gdje zadnjih godina praktički nije bilo hrane, sada rade dva azijska fast fooda, Umami i sushi shop Manga, Biberon Cakes slastičarnica i slovenski burger bar Lars&Sven.
Lars&Sven je najpopularniji fast food brend u Sloveniji. Osnovali su ga prije nešto više od četiri godine Primož Novak i Tevž Korent, koji su danas osobno predstavili svoj projekt na otvorenju prvog lokala u Hrvatskoj. Odluka o širenju u Hrvatsku, objasnio je Novak, za Lars&Sven bila je pitanje organskog širenja. “Primijetili smo da u naš centralni lokal u Ljubljani dolazi velik broj gostiju iz Hrvatske, posebno zimi u vrijeme skijanja ili u vrijeme održavanja većih poslovnih skupova. Ti su nas gosti stalno pitali zašto ne dođemo u Hrvatsku i zaključili smo da tu imamo tržište.”
Zagrebačkoj publici Lars&Sven predstavio se još ljetos s food truckom na Zagreb Burger Festivalu. U Branimir centru imaju svoju punu ponudu, koja osim nekoliko vrsta hamburgera od black angusa, ima i par trendi stvari poput bezglutenskih burgera, Beyond Burgera, specijalne menije za djecu i nešto ozbiljnijeg street fooda poput Philly Cheesesteaka i sendviča s rozbifom. Lars&Sven prodaje i nekoliko točenih craft piva i priprema vlastite umake za burgere i ljute umake.
“Znamo da burger scena u Hrvatskoj nije nova, niti mi na nju donosimo neki svemirski pomak. Ali uvjereni smo da za dobre stvari uvijek ima mjesta,” rekao je Novak. Prvi plan za Lars&Sven bio je da se šire preko franšizera, ali Novak i Korent na kraju su odlučili otvoriti sami. Lokaciju im, ispričao je Novak, nisu baš svi hvalili zbog prošlosti Branimir centra, ali njihova procjena da prvi lokal otvore upravo tamo, mogla bi se pokazati ispravnom. “Sa Supernovom, koja je preuzela Branimir centar, surađivali smo i u Sloveniji. Vidjeli smo da centar značajno poboljšava imidž i koncept. Tako smo jednog dana sjedeći svi zajedno na pivu počeli pričati o dolasku u Zagreb i sada smo tu.”
Lars&Sven po konceptu je možda i sličniji Surf’n’Friesu nego Submarineu, iako prodaje burgere. Lars &Sven je moderni komercijalni koncept kojemu je u početku dosta pomogao trač da iza njega stoji Zlatan Ibrahimović (ne stoji) ali još više izvrsno brendiranje. Fast food franšize, naravno, prodaju priču a ne gastronomiju. Lars&Sven se predstavlja ekološkim (organski sastojci) i socijalnim vrijednostima (u Sloveniji peciva proizvodi u suradnji s centrom za osobe s posebnim potrebama, u Hrvatskoj planiraju suradnje s udrugama) i precizno postavljenim menijem koji se obraća obiteljima, tinejdžerima i mlađoj gradskoj publici. Otvorenje prvog hrvatskog Lars&Svena konačno je donijelo i odgovor na često pitanje tko su zapravo Lars i Sven. Riječ je o dvojici presimpatičnih dječaka, sinovima Primoža Novaka, koji su svojim šarmom u srijedu preuzeli cijelo otvorenje.
Foto/KPK i Rene Karaman