Vinske police u supermarketima prazne se brže nego što se stignu napuniti. Vino se baš nikad nije tako dobro prodavalo u samoposluživanjima. U utorak oko 11 u Sparu u Branimirovoj nismo zatekli ni jednu bocu Beljske Graševine s navojnim čepom, ni jednu bocu Korlata, točno jednu buteljku Mihaljeve Graševine (koju smo odmah kupili) i ni jednu Tomčeva Millleniuma. Pronašli smo, međutim, nekoliko boca Lagunine Malvazije Festigia, i to iz berbe 2019. što nas je prilično začudilo, jer Festigia rijetko dolazi na tržište tako rano, a nikad dosad prije bazične Lagunine Malvazije, one u prozirnoj boci s nakladom od skoro milijun primjeraka.
Ovog epidemijskogproljeća Laguna je, pak, ranije pustila Festigiu, skoro dvostruko skuplje vino. “Potražnja za Festigiom toliko je narasla da nismo mogli ignorirati zahtjeve tržišta. Pogotovo ne u ovom trenutku, dok se vina u maloprodaji izvrsno prodaju,” rekli su nam u Laguni pošto smo ih pitali kako to da je skuplje vino došlo na tržište prije jeftinijeg. U svakom slučaju, dosta smo zadovoljni tom odlukom, jer nam je Festigia Malvazija iz 2019. godine uljepšala ovu potresom podcrtanu polukarantenu.
Riječ je o najboljoj Festigiji od 2015. godine do danas, koja je uspjela postići onu finu, skoro eluzivnu, zaista teško dostižnu ravnotežu naglašenih primarnih aroma (akacija, breskva, malo citrusa) i dubine ozbiljnog zrelog vina, koja se zapravo ne bi trebala osjećati samo pola godine poslije berbe. Tekstura nove Festigie hedonistički je uljasta, bez ikakvih rubova, a svježina jamči barem petgodišnju užitnu pitkost. Festigia iz 2019. još je jedan uspjeh Milana Budinskog, briljantnog enologa i jako senzibilnog čovjeka, koji ispravno usmjerava dizajn modernih vrhunskih malvazija.
Gastropreporuka Orade, brancini i hame (kao jedine bijele ribe koje su nam trenutno dostupne), velike smrznute kozice, smrznuto meso škampa, klasični rižoto, mac’n’cheese i naravno sushi u svim oblicima i sadržajima osim jegulje i masne tune.