Ovih smo dana šetali Zrinjevcem i pili kavu s jednim bivšim visokonrangiranim državnim dužnosnikom, čija je karijera vezana uz turizam. Razgovarali smo, naravno, o tome zašto moramo piti kavu s nogu iz plastičnih časa umjesto da sjedimo u obližnjoj Esplanadi.
Naš sugovornik kaže da je sadašnja Vladina strategija zatvaranja usmjerena na što čišći i uspješniji start turističke sezone: “Vladin je strateški cilj da se ožujak dočeka sa što manjim brojem novozaraženih, i da se za Uskrs otvori i napuni što više hotela na obali. Ideja je da turistička sezona ove godine traje šest mjeseci a ne dva mjeseca kao lani. Da bi to osigurala, Vlada je spremna držati se najstrožih mjera sve do sredine ožujka, premda i Vlada i Stožer znaju da u ovom trenutku za takve mjere nema puno operativnih razloga. No, ne žele ništa riskirati da ne ugroze sezonu. Prije ožujka možda je moguće jedino otvaranje terasa,” procjenjuje naš sugovornik.
Strategija smanjivanja brojki do Uskrsa, dakle do početka sezone, naizgled ima smisla i zato da obnovi imidž Hrvstske kao epidemiološki relativno sigurne zemlje. Uz dva važna prigovora.
Prvo, pitanje je tko će od ugostitelja preživjeti do Uskrsa i hoće li oni koji prežive biti spremni posluživati prve goste. Drugo, što ako nas treći val epidemije uhvati poslije uskršnjeg otvaranja, pa nas natjera na lockdown u svibnju, uoči početka pune sezone?
Čini nam se definitivno da se s probnim otvaranjem restorana, barova i kafića trebalo krenuti sada, kako bi se eventualni treći val mogao suzbiti do svibnja.