Badelov Pelinkovac nakon dvije godine priprema prvi put izlazi na američko tržište. Badel 1862. izvozi u 30 zemalja i već dulje vrijeme pokušava probiti tržište SAD-a. Kompanija je u Americi prisutna sa Starom Šljivovicom i premium linijama vina, a lanjskom američkom turnejom zainteresirali su tamošnje trgovce i kritičare za svoj izvrsni brend Korlat i za Pelinkovac. “Uporno smo razmišljali o proširenju ponude u SAD-u Pelinkovcem i Korlatovom linijom rakija i likera”, pišu predstavnici Badela u priopćenju, “ Pelinkovcu je trebalo prilagoditi recepturu i sastojke normama i propisima SAD-a, koji se u nekim dijelovima razlikuju od onih u EU”. Badel je, među ostalim, morao smanjiti udjel tujona, prirodnog sastojka u Pelinkovcu zaslužnog za specifične “medicinske” note i ljekovitost tog pića. O ketonu tujonu, koji se prirodno nalazi u gorkom bilju poput kadulje i pelina i sastojak je apsinta, priča se da ima psihoaktivno djelovanje, iako to nije čvrsto dokazano. “Prisutnost tujona dokaz je prirodnosti macerata i gotovog proizvoda”, objašnjava Badelova direktorica razvoja tehnologije jakih pića Vesna Jurak, “U proizvodnji Pelinkovca koristimo samo destilat dobiven izravno od sušenog bilja i proizvodu ne dodajemo nikakve arome. Da bi zadovoljili propise SAD-a, morali smo redestilirati naš destilat i eterična ulja koja su sastavni dio naše esencije. Pretpostavljam da su razlike u propisima stvar različitih navika potrošača. Većina proizvođača ne koristi prirodne macerate već arome, kako bi proizvodnju pojednostavnili i pojeftinili, stoga su i propisi prilagođeni njima. Inače, uvjerena sam da je ta priča s tujonima uvelike prenapuhana. Tujoni su loši za zdravlje samo u velikim koncentracijama, ako se konzumiraju u enormnim količinama i kroz dugi niz godina.“
Sretna okolnost za Badel je da se izvoz Pelinkovca zbog produljenih prirema poklopio s efektima američke turneje što je, kažu, pozitivno utjecalo na nove narudžbe za vina i Pelinkovac. “U zadnje dvije godine imali smo dosta prezentacija Badelovih vina i jakih pića u SAD-u, od dodatnih specijalističkih prezentacija za proizvode s kojima smo tamo već prisutni, do masterclassa za američke opinion makere na tržištu vina. Na tim se prezentacijama pokazao interes i za naš program jakih pića, posebno za pića iz palete Badel Pelinkovca”, kaže Badelov menadžer izvoza Slaven Sabolić. Badel tvrdi da će aduti Pelinkovca na američkom tržištu biti 150-godišnja tradicija, prirodni sastojci bez aditiva i aroma, specifičan okus i činjenica da potražnja za gorkim likerima raste otkad je opet eksplodirala scena barova i koktela. Trend polako zahvaća i Hrvatsku. Nakon dugogodišnjeg pada, nova istraživanja pokazuju da domaća potražnja za žestokim pićima ponovno polako raste, 3 posto u 2016. a uvjerljivo najprodavaniji brend je Pelinkovac. Zajedno s bazičnom i Orange verzijom Pelinkovca, Badel će u SAD izvesti i Orahovac, Komovicu i Lavov.