Prije pet godina Ferran Adrià zatvorio je svoj legendarni restoran elBulli i svoj revolucionarni rad nastavio kroz elBullifoundation, centar za istraživanje i promišljanje hrane. Zbog velikih financijskih gubitaka elBullija, kako je objasnio javnosti, Adrià je svoje znanje i istraživanja odlučio pretočiti u konzultantski posao. Uslijedio je niz partnerstava, od suradnje s Cirque du Soleilom u restoranskom konceptu HEART na Ibizi, do baskijskog Mugaritza, gdje upravo uvodi “sapience”, svoju new-age metodologiju istraživanja novih kuharskih procesa za redefiniranje kuhanja u slavnom restoranu koji već neko vrijeme kritiziraju da se pretvara u ispraznu atrakciju.
O laboratorijima elBulli foundation kraj Montjuica u Barceloni pišu se traktati, iako mnogi autori priznaju da im baš nije posve jasno što Adrià točno radi u svom kreativnom, kaotičnom prostoru. Još manje im je jasno kako će njegova egzistencijalistička pitanja o hrani tipa “je li rajčica prirodna”, doprinijeti svjetskoj gastronomiji.
Jedan od odgovora stigao je početkom godine. Glavni enolog Dom Pérignona Richard Geoffroy, Adrijin prijatelj i veliki štovatelj njegova rada, elBullifoundation je 2015. angažirao na trogodišnjem projektu s doista teškim zadatkom: ponovno izmisliti Dom Pérignon.
Geoffroy to ne želi javno priznati, ali očigledno je da Dom Pérignon treba repozicioniranje i da ga on naveliko provodi. Suradnjom s Adriom, Dom Pérignon želi otići puno dalje od rebrandinga u kakav su ulazile druge velike šampanjske kuće. Uspije li projekt, možda bi zaista i mogao promijeniti pojam i status šampanjca u gastronomiji. Dom Pérignon cijelu stvar predstavlja kao “projekt transmisije” a proces se može pratiti na njihovim web stranicama i na društvenim mrežama pod nazivom Dom Pérignon Decoding.
Adrià je kreativni mozak projekta, ali i ostali suradnici su genijalci. Na dekodiranje Dom Perignona su kao inspiratori, autori sadržaja i promotori pozvani fotografi Jamie Back i Kevin Burg iz njujorškog Ann Street Studija, poznatiji kao tandem koji je izmislio cinemagrame. Digitalnu strategiju razvili su s ljudima iz Cool Huntinga, jednog od najvažnijh kreativnih kolektiva na internetu uopće.
Umjetnica Nancy Zhang uzdiže projekt svojim ilustracijama i posebnim, eteričnim vizualnim senzibilitetom na Instagramu, a milanski dvojac The Three F, arhitekt Filippo Fiora i marketinški ekspert Filippo Cirulli, dekodirat će Dom Pérignon stil. Za kraj, tu je i dizajner, osnivač sjajnog portala Yatzer. Voyatzisova će putovanja i otkrivanje novih kreativnih genija biti sirovi materijal za urednike Dom Pérignon Decodinga. Svi bi oni trebali dati novi pogled na Dom Pérignon i njegovu novu marketinšku definiciju.
No, vratimo se Ferranu Adriji. Njegov je zadatak gastronomski redefinirati Dom Pérignon, kroz sparivanje s hranom na nove i intrigantnije načine. Kako to formulira Geoffroy, Dom Pérignon moćno, kompleksno vino koje može pratiti sve slijedove i želi ga demistificirati.
Ferran Adrià osmislio je niz tasting menija s “grickalicama” koja se jedu prstima, a riječ je, naravno, o krajnje sofisticiranim malim jelima. Prvi meni od 6 slijedova zove se SNAACK i za oko 50 dolara bit će dostupan u nekima od najboljih restorana na svijetu, u Le Bernardinu Erica Riperta, restoranima Daniela Bouluda, u NoMadu Daniela Humma i Willa Guidare. Uz svako jelo toči se određena berba Dom Pérignona. Tako je Adrijin mimetički kikiriki Geoffroy spario s Dom Pérignonom P2 iz 1998., kamenice s orasima i algama s Dom Pérignonom iz 2006., sladoled od parmezana s Dom Pérignonom 2004.
Partnerstvo s Ferranom Adrijom ne bi bilo što jest da nije fokusirano na propitivanje i eksperimentiranje s osnovnim zakonima gastronomije i kuharskih tehnika, pa se očekuje i poneki ozbiljniji proboj. Dom Pérignon je postao i partner u Adrijinu životnom djelu, Bullipediji, monumentalnoj digitalnoj enciklopediji hrane koja bi trebala izići nakon 2020. godine.