Prije četiri godine chef Thomas Keller objavio je da je njegov legendarni kalifornijski restoran The French Laundry spreman za iduću fazu. Srce projekta je kuhinja – njezino proširenje, renoviranje i nova, tehnološki najnaprednija oprema. Kuhinja je jučer prvi put radila za goste, s tasting menijem od 310 dolara. Investicija je s vremenom narasla na više od 10 milijuna dolara i stigla u pravi čas, jer kultni restorani u području Bay Area više ne mogu živjeti na staroj slavi. Uostalom, Keller je kao važno upozorenje shvatio i lanjski udarac restoranskog kritičara New York Timesa Petea Wellsa, koji je skinuo treću zvjezdicu njegovu njujorškom restoranu Per Se, opisujući ga kao mjesto “u koje se polagano uvlači osrednjost.”
The French Laundry je dobio aneks od 200 kvadrata, 900 kvadrata vrta i novi vinski podrum za 16.000 boca. Projekt je vodio sam Thomas Keller s voditeljem restorana Michaelom Minnillom. Potpisuje ga norveški arhitektonski studio Snøhetta. Rezultat je minimalistički koncept visokog stila.
Promjene su značajne. Keller je, primjerice, odustao od komora i ugradio manje hladnjake, radne površine su višlje da kuhari ne savijaju ramena dok rade. Svaki detalj rezultat je istraživanja. Arhitekti Snøhette provodio je mjesece u Kellerovoj kuhinji proučavajući svaki aspekt rada. Povećali su količinu prirodnog svjetla, poboljšali akustiku radi lakše komunikacije kuhara, kuhinja je otvorena prema sali da gosti mogu promatrati pripremu. Cijeli dizajn, kojim je kuhinja povećana za četvrtinu, podređen je efikasnosti, od razmaka stanica do visine ormarića. Stropovi podsjećaju na kretanje tkanine stolnjaka, ne samo zbog estetike nego i funkcionalnosti, jer skrivaju ventilaciju i klima uređaje. Koncept menija Keller nije bitno mijenjao, meni se i dalje mijenja svaki dan i kmobinira francusku tradiciju s vrhunskim sastojcima. Evo kako izgleda nova kuhinja The French Laundryja.
Fotografije/San Francisco Chronicle