Ako vam netko spomene pametni hotela vjerojatno ćete prvo pomisliti na tehnologiju ali trenutno se u nekim velikim hotelima događa nešto što mijenja ovaj pojam. Hoteli se, piše CNN, u borbi za goste “opamećuju” na nove načine, pokušavajući ljudima koji putuju po svijetu ponuditi pamtljivo iskustvo u u moru hotela koji nažalost sve više podsjećaju jedni na druge. Ova općenita rečenica zvuči kao normalna poslovna logika, ali u tome koliko su neki hoteli spremni daleko ići koristeći “pamet” tu logiku može ozbiljno izazvati.
Od hotelskih neurologa do posebnih TED Talks evenata i sličnih prilika za stvaranje kontakata, hoteli su goste počeli privlačiti jednim od najefikasnijih komplimenata, onim o njihovoj inteligenciji. Cilj je, tvrde, gostima omogućiti da u hotelu osim kreveta i vrućeg tuša dobiju inspiraciju, energiju, možda i nove poslovne i životne prilike. Londonski luksuzni hotel Corinthia zapošljava kućnog neurologa. Dr. Tara Swart je na raspolaganju gostima koje stalna putovanja, vremenske zone i sastanci izbace iz ravnoteže. Pomaže im razbistriti um. “Gosti se često iznenade kad čuju da dugi letovi mogu imati značajan nepovoljan utjecaj na mozak”, rekla je dr. Swart za CNN. “Tipični gosti Corinthie rade na visokim funkcijama u vrlo intenzivnim profesijama i mozak im stalno mora biti na vrhuncu performansi”. Corinthia prodaje Brain Power paket s individualiziranim spa tretmanima, hranom, bezalkoholnim koktelima i posebnim prostorima. Chefovi kuhaju jela s oraščićima, keljom, lisnatim povrćem i drugim stastojcima koji snižavaju razinu kortizola. Ideja je ciljanom hranom, spavanjem i meditativno atmosferom oporaviti mozak od stresa. Tijekom godine, dr. Swart u hotelu drži predavanja o svemu od imposter sindroma do utjecaja tehnologije na mozak. S druge strane, rad u Corinthiji dragocjen je uvid u različite stupnjeve mentalne otpornosti kod ljudi. “Hotel je jedinstveni prostor pun ljudi s raznim vrstama i razinama mentalnog pritiska, od jet laga do kronične nesanice”.
Marriott kao najveća hotelska grupa na svijetu, svojim gostina nudi ekskluziven TED govore a ove godine najavljuju “nekoliko inovativnih koncepata” od pop up hotel na Coachelli do laboratorija za inovacije. Potpredsjednik i direktor brenda za Marriott Hotele Brian McGuinness, kaže da su u sve to ušli jer znaju da njihovi gosti na putovanju traže više od mjesta gdje će prespavati. U partnerstvu s TED-om rade na njihovom Fellows Programu i produciraju blogove, play liste i video materijal koji se mogu gledati samo u sobama. U Seattleu, Londonu, Santiagu Abu Dhabiju i Bangkoku, u Marriottovim se hotelima održavaju TED konferencije, pokušavajući svoj brend asocirati s kreativnošću. inovativnošću i novim perspektivama.
Jedan od avangardnijih hotela u ovom segmentu, Hotel Schani Wien u Beču, nameće trendove otkad se otvorio 2015. Koristeći podatke FutureHotel guest istraživanja Fraunhofer instituta, Hotel Schani Wien pozicionirao se prvi co-working hotel na svijetu.
Naglasak je na štednji vremena i produktivnosti gostiju. Oni sve u hotelu mogu obaviti mobitelima koristeći ih i kao ključeve za sobe, platiti Bitcoinima, napuniti električne automobile ili unajmiti električne skutere . “Nastojimo optimizirati procese u cijeloj zgradi”, rekao je CNN-u vlasnik i direktor hotela Benedikt Komarek.
Poslovni gosti, pojašnjava, puno putuju i znaju kao se ukrcati na let, odabrati mjesto u avionu, pa traže brzu uslugu i u smještaju. Ne žele čekati na recepciji, kad dođu žele što prije ući u sobu, istuširati se i odmoriti. Hotel ih usto želi i inspirirati, uglavnom izložbama i posebnim salonima dizjaniranima za zajednički rad i komunikaciju. Gosti mogu upoznati Bečane, raditi zajedno na projektima ili jednostavno koristiti atraktivne hotelske salone poput Schani Rooma kao urede. U međuvremenu, u hotelu mogu slušati live nastupe lokalnih bandova, pametne govore ljudi iz različitih industrija i povezivati se s drugima na poslovnim doručcima koje hotel priređuje svakog mjeseca.