Pledge your alliance to the Black Bottle Movement. U Hrvatsku je stigao Luc Belaire, najbrže rastući brend francuskog pjenušca koji su, neobičnim sticajem okolnosti, proslavili američki reperi. Luc Belaire u Hrvatsku je uvezla tvrtka Acrobat Dina Kušena. Ova burgundska kuća predstavlja se kao “obiteljska vinarija i neovisni brend u svijetu korporativnih divova”. Osnovan krajem 19. stoljeća, Luc Belaire je sa svojim rijetkim brut i rose pjenušcima iz dvije regije (brut se proizvodi u Burgundiji a rose u Provansi), živio mirnim životom, dok se prije nekoliko godina, u jednom od luđih kulturnih srazova u svijetu vina, nije sve preokrenulo.
Luc Belaire, koji danas vodi šesta generacija obitelji Ambal, prije više od 100 godina osnovala je Marie Ambal, udovica pariškog bankara koja se nakon suprugove smrti odlučila vratiti u rodno selo Rully u Burgundiji. S bratom vinogradarom počela se baviti trgovinom vinom, poslom od kojega je njezina obitelj živjela generacijama. Bilo je to vrijeme strahovitog rasta popularnosti pjenušaca. Champagne je dominirala, ali ni Burgundija nije ostajala po strani. Sa svojim sjajnim Chardonnayima imala je jake adute. Madame Ambal ubrzo je postala strastvena vinarka, pa je 1989. osnovala vlastitu vinariju Maison Veuve Ambal. Ta se godina danas pojavljuje na etiketama Luc Belairea, kao posveta upornosti i viziji gospođe Ambal. Pjenušci udovice Ambal brzo su pronašli publiku i počeli osvajati nagrade. Nakon njezine smrti, vinariju je preuzeo unuk Charles Roux Ambal, njega je naslijedio unuk Eric Piffaut, koji sa sinom Aurelienom danas vodi vinariju. Piffaut je modernizirao vinariju i uspio očuvati vinarske tradicije svoje čukunbake u kontekstu u kojemu se činilo da će nestati i zadnji tragovi utjecaja Madame Ambal. Iz podruma koji se još uvijek nalaze na istom mjestu u srcu Burgundije, u Montagny-les-Beaune, Piffault je stvorio jednog od najvećih favorita mlađe generacije kupaca.
Negdje u vrijeme kad su Francuzi počinjali masovno prihvaćati Luc Belaire, 400 kilometara južnije od vinograda gospođe Ambal, jedan je ugledni francuski ekonomist i statističar odlučio osnovati vinariju u svom rodnom selu Rognac u Provansi. Edmond Théry već je početkom 20. stoljeća, dok su se u Provansi proizvodili samo rustikalni mirni rosei, vidio potencijal terroira, sagradio tada jedinstvene podrume 10 metara pod zemljom i počeo odležavati vina za svoje ružičaste pjenušce. Vinariju je nazvao Royal Provence i postao najveći vinski prevratnik u Provansi. Današnji Luc Belaire nastao je spajanjem vinarije Madame Ambal i vinarije Edmonta Théryja u vinariju dviju regija. Pod vodstvom glavnog winemakera Jean-Pierrea Depaquisa, svaka berba radi se kao precizna ekspresija burgundskog i provansalskog terroira. Delikatni, elegantni i svježi Luc Belaire Brut i danas, poput udovice Ambal, rade od čistog burgundskog chardonnaya, a voćni suhi Belaire Rosé od grenachea, cinsaulta i syraha. Ova dva pjenušca bilo je teško nabaviti i ostali su praktički nepoznati, dok se u njihovu sudbinu nisu umiješale strasti iz potpuno različitog svijeta.
Desetak godina nakon što je Jay Z s Armand de Brignacovim zlatnim bocama Ace of Spade stvorio simbol novog fenomena privilegiranosti (koja se danas širi u sve radikalnijim formatima od Meet the Ruissians do Rich Kids Of Instagram), jedan je drugi reper, slavni Rick Ross, u Las Vegas poslao 200 boca pjenušca za koji nitko nikad nije čuo. Ta je pošiljka promijenila sve za Luc Belaire. Rick Ross je od 2013. djelovao kao samozvani ambasador brenda, pokušavajući preokrenuti odnose u igri pjenušaca koju je diktirao Jay Z. Ross je svoje rime…
Belaire on my table, I talk it then I live it
Walking around in my motherfucking Belaire Rosé
Cartier frames, Belaire on my breath
Sippin’ rosé with Rozay and it’s Belaire
…i svoje društvene profile praktički pretvorio u native marketing za Luc Belaire. Osnovao je i “ekskluzivni klub” za repere Black Bottle Boys. Na koji su način Rick Ross (kasnije i DJ Khaleed) zapravo povezani s Luc Belairom ne zna se točno. Vlasnik vinarije je njujorška obitelj Berish preko svoje kompanije Sovereign Brands, od koje je Jay Z svojedobno preuzeo Armand de Brignac.
No, vratimo se u svibanj 2015. Sanduci Luc Belairea koje je Rick Ross poslao u Las Vegas, isporučeni su u vilu boksačkog superstara Loyda Mayweathera, kao pre-victory poklon Rossove Maybach Music Grupe uoči Loydova meča za svjetskog prvaka protiv Mannyja Pacquiaoa. Jedna od stvari po kojoj se taj meč pamti je količina privatnih aviona koje su VIP gledatelji parkirali kraj boksačke arene. Druga stvar je Luc Belaire.
Mayweathe je pobijedio i postao svjetski prvak, a Luc Belaire je postao najtraženije vino na Wine Searcheru. Teško dostupan i skriven u ikoničkim matiranim crnim bocama, u nekoliko godina izborio je kultni status i pretekao mnoga davno etablirana imena na tržištu. Osim Ricka Rossa, veliku ulogu u tome igrala je i cijena. Budući da nije šampanjac, Luc Belaire se prodavao za 30 do 50 dolara.
Posljednjih godina još su jače nastavili tim smjerom i lansirali superluksuzne linije Belaire Luxe, Belaire Brut Gold koji na društvenim mrežama promovira DJ Steve Aoki te ultra-bling verziju Fantôme, s etiketom koja na pritisak gumba svijetli kao neonska reklama. Black Bottle Boys klub u međuvremenu je značajno proširio članstvo imenima s reperske i EDM A-liste. Prodaja Luc Belairea i dalje raste i još uvijek ga nije lako nabaviti. Njegov dolazak u Hrvatsku bit će jak adut za jadranske klubove i restorane.