Ovih je dana u Zagrebu boravio Côme de Chérisey, vlasnik i predsjednik uprave Gault&Millaua, jednog od tri najutjecajnija svjetska gastro vodiča. Povod De Cheriseyova posjeta Zagrebu je prvi tiskani Gault&Millau vodič za hrvatske restorane, koji će izići 2018. godine, uoči iduće turističke sezone. Uz tiskano izdanje, Gault&Millau lansirat će i web stranicu i mobilnu aplikaciju u suradnji s hrvatskom tvrtkom Laniva.
Gault&Millau su 1969. godine pokrenuli francuski novinari i gastro kritičari Henri Gault i Christian Millau, donoseći dramatičnu promjenu ne samo u pisanje o restoranima, već i u kriterije kvalitete. Njihov drski stil i novi pojam luksuza prilagođen duhu 20. stoljeća, imali su puno veći utjecaj od samog vodiča. Gault&Millau potakli su i definirali pokret Nouvelle Cuisine, afirmirali cijelu generaciju francuskih chefova koji su ispisali povijest svjetske gastronomije, Gault je izmislio prve celebrity chefove i zajedno s Millauom postao prvi pravi posrednik između publike i kuhara, spajajući dva svijeta koja se do tada nikad nisu doticala. Više o zanimljivoj povijesti i karizmatičnim osnivačima vodiča, možete pročitati OVDJE.
Gault&Millau, danas prisutan u više od 20 zemalja svijeta, više nema puno veze s kultnim vodičem otprije 60 godina, osim u tome što se i dalje pokušavaju fokusirati na nove talente i ocjenjivanje restorana različitih cjenovnih kategorija, po čemu su nekad bili jedinstveni. Ipak, utjecaj Gault&Millau vodiča i dalje je nesporan, posebno u Europi. Budući da je izvjesno da Michelin zbog premalog tržišta neće imat interesa za tiskanje vodiča za Hrvatsku a Zagat ne pokazuje ni početni interes, za hrvatsku je gastronomsku scenu više nego poželjno da iduću turističku sezonu dočeka s Gault&Millau vodičem.