U petak navečer jedan nas je ugledni opatijski restorater pitao je li točna informacija koja se širi profesionalnim krugovima, da Advent i brojne kućice s hranom loše utječu na promet zagrebačkih restorana. Koliko znamo, ove godine to nije točno. Najpopularniji restorani u centru Zagreba, gdje je i najviše adventskih kućica, u prosincu 2017. rade izvrsno: Vinodol, Carpaccio i Time su doslovno prepuni. Barbieri’s Jeffreya Velle za večeru je rezerviran do Božića, dok nam se Marin Rendić, kad smo ga sreli na Gypsy Table večeri, pohvalio punom knjigom rezervacija za Apetit u Jurjevskoj.
Noel je, primjerice, u srijedu 6. prosinca odradio više od sto couverta, što je za relativno mali restoran dosta veliki napor, dok je u četvrtak 14.prosinca Šakotin Xato isto bio pun do zadnje stolice. Dva dana, kasnije svjedočili smo prilično neviđenoj gužvi u sushi baru Evergreen u ilici.
Zanimljivo je, međutim, da prilično dobro posluju i manje poznati restorani: u subotu navečer u Radicchiu u hotelu Arcotel Allegra (koji se zatvara 31. prosinca) bilo je neobično živahno, dok je istog popodneva Arcotelov bar bio prepun slovenskih turista, koji su došli vidjeti zagrebački Advent.
Moglo bi se možda tvrditi da Advent nije naštetio formalnim restoranima, ali da je loše utjecao na promet street food lokala. Poznato je, naime, da zagrebački street food lokali ostaju poluprazni kad se u gradu održava Festival hamburgera. No, ovoga prosinca ni to, čini se, nije točno,
Anketirali smo vlasnike dva poznata street food lokala u najstrožem centru grada, prilično blizu adventskim kućicama. I jedni i drugi rekli su nam da tjedni promet možda nije najbolji, ali da su zato petak i subota izvanredni. Što se, dakle, dogodilo?
Premda još ne raspolažemo službenim brojkama, zagrebački je Advent sasvim očigledno privukao toliko mnogo posjetitelja, da većina pristojnih restorana, hamburger barova ili pizzeria ne mogu raditi loše, jer se fizički povećao broj potrošača, osobito vikendom. Taj povećani broj potrošača kompenzirao je utjecaj prodaje na adventskim kućicama na redovni restoranski promet .
Nadalje, prosinac je mjesec domjenaka, što znači da su mnogi restorani dodatno zaposleni organiziranjem blagdanskih proslava. Zagrebački Advent, čini se , ne da nije ugrozio obrtaj novca u restoranima, nego je, dapače, sa svim drugim, uobičajenim prosinačkim faktorima, pozitivno utjecao na promet različitih žanrova zagrebačkog ugostiteljstva.