Ovih smo dana u jednoj domaćoj gastroemisiji vidjeli jednog mlađeg člana istarske obitelji Zigante koji je, promovirajući neki njihov prigodni proizvod, doslovno kazao: “Evo, s ovim sastojcima možete napraviti dobro jelo za deset do petnaest minuta.”
Nismo baš mogli vjerovati što smo vidjeli i čuli, pa smo otišli na web stranicu tvrtke Zigante iz Livada. Pa smo lako prepoznali veliku bijelu kutiju koju smo vidjeli na televiziji. Kutija se zove Pleasurebox, košta 10,99 eura i sastoji se od paketa fuža, tegle tatrtufate i bočice maslinova ulja s okusom crnih tartufa.
Ako pažljivije analiziramo sadržaj Ziganteova Pleasureboxa, vidjet ćemo da u njemu zapravo nema tartufa. Naime, ulje je deklarirano kao proizvod s okusom crnih tartufa (što upućuje na kemijski proizvedenu aromu tartufa), dok se tartufata ionako sastoji uglavnom od šampinjona, s malim postotkom tartufa.
Dakle, firma poznata po tartufima, na televiziji se reklamira proizvodom koji zapravo ne sadrži tartufe (osim u vrlo malim količinama), i od kojeg se može nešto skuhati za deset do petnaest minuta.
Teško da postoji gore javno nedjelo prema tartufima, nego da ih se svodi na umjetni fast food proizvod. Takav pristup tartufima definitivno šteti gastronomskom ugledu Istre i Hrvatske, kao i strateškim interesima svakog proizvođača tartufa,pa tako i same obitelji Zigante.