Dvije ovosezonske adventske brojke osobito upadaju u oči. Prvo, procjenjuje se da je Zagreb posjetilo čak trideset posto više turista nego godinu dana ranije. I drugo, ove je zime u Zagreb došlo 60 posto Austrijanaca više nego prethodne zime. Ove dvije brojke upućuju na suprotne zaključke.
Kad je riječ o ukupnom broju adventskih turista koji se, dakle, povećao skoro za trećinu, čini se da zagrebački Advent više ne može rasti, osim kad je riječ o jednodnevnim posjetiteljima, jer eventualni novi turisti više neće imati gdje spavati. Zagreb nije povećao svoje hotelske kapacitete, a tek je jedan veliki hotel u Radničkoj blizu otvorenju.
S druge strane, podatak o 60 posto više Austrijanaca, sugerira da zagrebački Advent ima još puno prostora za rast. Naime, eksplozija Austrijanaca nije slučajna nego je posljedica ciljane promo kampanje na austrijskom tržištu. S obzirom na činjenicu da je Zagreb bitno jeftiniji od većine zapadnoeuropskih gradova, slične bi kampanje mogle značajno povećati broj posjetitelja iz drugih europskih zemalja. Koji, međutim, ne bi imali gdje spavati.
Zagreb još ne posjeduje infrastrukturu ozbiljnog turističkog grada. Kad je, pak, riječ o ugostiteljskoj ponudi, ovogodišnji je Advent bio daleko najbolji dosad. Jedina dva smjera napretka jesu eventualni izlazak cijelih restorana na ulice, što je opet infrastrukturno pitanje vezano uz struju, vodu i kanalizaciju, te poboljšanje razine servisa.
Zanimljivo je, međutim, da usprkos golemom broju posjetitelja neki zakupnici kućica tvrde da nisu napravili veći promet nego lanjske zime. No, oni koji su oblikovali ozbiljnu, ambicioznu ponudu, ostvarivali su zaista velike promete. Naposljetku, nesporna je činjenica da restorani u centru grada niti jednog prosinca nisu tako dobro radili.
U tjednu uoči Badnjaka jedan je restoran u Teslinoj morao odbijati pedesetak rezervacija dnevno! Ovosezonski Advent pokazao je da je definitivno manifestacija s golemim poslovnim kapacitetom. No, bojimo se da je daljnji rast zagrebačkog Adventa ograničen nedostatkom infrastrukture koja bi pomogla pretvaranju Zagreba u veliko europsko turističko središte.