O dizajnu restorana obično razgovaramo tek ako neki restoran napravi veliki iskorak ili veliku grešku. Svi znamo da dizajn ima jednu od presudnih uloga u kvaliteti iskustva u restoranu, ali često se zaboravlja da upravo restorani, zbog oni najbolje financirani i najpopularniji, započinju nove trendove u uređenju interijera, koji se par godina kasnije pojave u Ikei i našim dnevnim boravcima. Ove godine izgled resetorana diktirat će nekoliko faktora. Prvi i najvažniji su veća ulaganja, osjećaj da je kriza prošla još je snažan, a ljudima kao da nikad neće biti dosta restorana. Drugi važan faktor je osjećaj političke i društvene nesigurnosti koji je zbog Trumpa, izbjegličkih valova i niza lokalnih političkih raspleta zavladao u većini razvijenih zemalja, pa ljudi svugdje traže ugodu i utočište. Treći važan faktor je nesmiljena promjena koju proživljava svjetski restoranski biznis, razvijajući stalno nove, naprednije modele komunikacije s publikom i nametanja novih vrijednosti. Evo koji se trendovi najčešće spominju kao ono što bi ove godine moglo odrediti izgled restorana za iduće razdoblje.
Dizajneri interijera restorane polako guraju prema 70tima i 80tima. Što znači više kroma, pleksiglasa, linoleuma i neonskih boja, a ove će se godine ta estetika više koristiti i za brendiranje. Žarke boje, metalik detalji i uzorci. Grace Jones u restoranima.
Mnogi dizajneri to pripisuju trenutnoj političkoj i društvenoj atmosferi, tenziji i nesigurnosti koje ljudi osjećaju. Ljudi traže stabilnost, provjerene vrijednosti i utjehu. Vraćaju se klasični steakhousi, klasični francuski restorani i racionalna estetika. Demografija je isto zanimljiva kod ovog trenda, jer u restoranima u koje su dosad dolazili uglavnom sredovječni gosti, sada se okuplja mlađa hipsterska publika. Klasika je in.
Stroga, čista estetika koja je dominirala fancy restoranima zadnjih nekoliko godina polako nestaje i ustupa mjesto hrabrim bojama koje podsjećaju na 60te i modernim nijansama ružičaste, crvene i tirkizne. Dosta se ponovno koriste crne mat teksture, šumske zelene nijanse i diskretni zlatni detalji.
Zadnjih nekoliko godina u dizajnu restorana bilo je razdoblje metala, stakla i keramike, dok se drvo koristilo uglavnom u detaljima. Sada je obrnuto, vraćaju se velike drvene i kamene plohe, sa staklenim i metalnim detaljima. Posebno su popularne drvene obloge od hrastovine jer sve više restorana želi dobiti taj crvenozlatni sjaj u prostoru, koji sugerira class i, opet, osjećaj da ste u utočištu. Bijela hrastovina drugo je trenutno najomiljenije rješenje, nerijetko u kombinaciji s egzotičnim nijansama mramora, bojama žada, marelica ili slonovače.
U zagrebačke se restorane ovaj trend tek počeo probijati, ali na relevantnim svjetskim restoranskim scenama svima ga je dosta. Nema više gole cigle, tamnog metala i patiniranog drva. Trend je bio vrlo znažan i odigrao je važnu ulogu u komunikaciji novih vrijednosti u restoranima, ali previše je previše.
Dizajn vrtova ulazi u restorane. Od fast casual do fine dining restorana, stvari ne staju na par lončanica. Restorani pokušavaju kreirati male zelene okoliše koji gostima pomažu da promijene stanje, opuste se i nađu utočište, jer kao što smo spomenuli u prethodnom trendu, svi sada žele utjehu.
Sve više restorana poklanja veću pažnju zvučnoj izolaciji. Prvo, promjena zvučne atmosfere dramatično utječe na promjenu raspoloženja i imersivnost iskustva u restoranu. Drugo i važnije, ljudi u restoranima žele razgovarati bez nadvikivanja. Prostori koji upijau zvukove bit će sve češći.
Ove godine nastavit će se trend neformalne prezentacije vrlo ambicioznog kuhanja, a ta težnja, da se kompleksna hrana ljudima ponudi na opušten, jednostavan način, vidjet će se i na dizajnu restorana. Najčešće u kombinacijama vrlo neformalnih i vrlo formalnih zona u istim restoranima. Primjerice uličnom baru na ulazu u fine dining restoran, ili malom fast casual dijelu s pićima u kojemu se može pojesti nešto na brzinu dok ostali gosti malo dalje uživaju u elaboriranim večerama. Iza ovog dosta važnog trenda krije se jedna druga stvar. Restorani sve češće moraju pronalaziti načine kako da nježno i bez stresa pređu iz dnevnog u večernji servis i iz radnog dana u vikend gužve. Restorani s dva ili više stilova zasad najbolje uspijevaju u tome.
Idućih nekoliko godina možemo očekivati daljnje širenje food hallova u Hrvatskoj. Cijela tajna uspjeha ovog formata je u niskim cijenama i psihologiji. Puno jeftine hrane na jednom mjestu, s osjećajem izbora koji stvaraju jasno tematizirani lokali poput kineskih, meksičkih, ribljih, vegetarijanskih i sl. Od ove godine naglasak će biti manje na temama, a više na dizajnu i pokušajima da se u food hallovima stvori humanija atmosfera dijeljenja i suradnje.