El Greco u Tkalčićevoj prije nekoliko se mjeseci proširio s originalne adrese na prostor prekoputa. El Greco sada zauzima više od sto kvadrata u samoj sredini glavne zagrebačke turističke ulice. i sve je to postigao za manje od godinu dana. El Greco se, naime, otvorio u ljeto 2017. godine. Otvaranje El Greca bili smo najavili početkom ljeta, što je izazvalo neobično veliku pozornost na webu. Riječ je o jednom od naših najčitanijih tekstova, s najviše likeova. Nešto kasnije smo ga prilično negativno recenzirali, prije svega zbog skandalozno lošeg izbora pića, valjda najgoreg u Tkalčićevoj (gdje se, uz nekoliko iznimaka, ionako prodaju slaba pića). No, izbor pića zaista nije osobito važan za niže restoranske formate kao što je ovaj grčki fast food. El Greco je uspio zato što je poštovao osnovna pravila industrije fast fooda, koja ovdje vrijedi još jednom naglasiti.
El Greco ima relativno originalan proizvod – gyros, grčke mesne sendviče koji su relativno svježi i korektni, u svom žanru nemaju konkurenciju na zagrebačkom tržištu (kebabi su ipak nešto drugo, a zagrebački su kebabi ionako uglavnom nejestivi).
El Greco uz mesnu pruža i podnošljivu vegetarijansku opciju, grčku salatu, koja naravno nije nešto, ali uključuje veći broj potrošača fast fooda nego da je lokal foksuiran isključivo na meso.
El Greco je dovoljno jeftin da ga u jeftinoći u centru grada tuku samo McDonald’s i slični lanci, ali i uz tako niske cijene osigurava visoku razliku između ulaznih troškova i prihoda. Ako vam je u fast foodu trošak hrane veći od 30 do 35 posto od cijene na meniju, možete odmah zatvoriti dućan. Nažalost , mnogo početnika u ugostiteljskom biznisu ne razumiju ovu elementarnu logiku, pa se zato restorani u Zagrebu zatvaraju jednakom ili većom brzinom nego što se otvaraju.
El Greco je prepoznatljivo i efektno brendiran. Sav je u svijetloplavo bijelim bojama grčke zastave, pa ako već tražite grčki restoran, ni uz najbolju volju ne možete pogriješiti. Preciznost, atraktivnost i prepoznatljivost vizualnog brendiranja predstavlja barem pola uspjeha bilo kojeg fast food projekta.
El Greco je iznimno aktivan na društvenim mrežama. Zbog ovih osnovnih elemenata, kojima treba dodati i prometnu lokaciju, El Greco je očigledno uspio. Nova turistička sezona trebala bi samo pojačati njegove šanse za preživljavanje u ugostiteljski krvožednoj Tkalčićevoj.
Svi poduzetnici koji planiraju uložiti novac u fast food projekte, trebali bi ozbiljno proučiti El Grecov poslovni model, koji se na Zapadu podrazumijeva, ali kod nas nikako da zaživi . U El Greco vjerojatno nećemo ići tako skoro ponovo jesti (osim možda da provjerimo je li hrana i dalje svježa) ali poštujemo njihovu poslovnu politiku.