Day Day UP je urnebesni tjedni show koji kineska televizija Hunan TV producira i distrubira u cijeloj Kini. Show vode kineski mega celebrity Wang Han, s trojicom televizijskih zvijezda Da Zhangwei, Qiano Fengom i Wang Yibom. Ideja showa netipična je za zapadne pojmove. Day Day UP počeo se prikazivati 2008. u sklopu projekta Olimpijskih igara u Pekingu, kao promocija kineskih tradicionalnih vrijednosti i jedinstva kineskog društva među mladim Kinezima, odsrednjoškolaca do ljudi u ranim tridesetima. Naziv showa Tiantian Xiangshang (stremi prema gore svaki dan) dolazi iz kineske izreke: “Uči i svaki dan se uspni jedan korak.” Danas je Day Day UP superpopularni lifestyle show koji s VIP gostima i puno humora diktira trendove, i koji na televiziji gleda više od 300 milijuna ljudi.
Taj je show lani cijelu 90-minutnu epizodu posvetio Hrvatskoj, u suradnji s hrvatskim veleposlanstvom u Kini. Slične epizode snimali su u Danskoj, Češkoj i nizu zemalja, jer utjecaj Day Day UP-a je toliki da države financiraju dolazak njihovih ekipa kako bi privukle turiste i ulaganja iz Kine.
Wang Han i društvo lani su bili u Dubrovniku, intervjuirali su Emiliju Clarke (Daenerys Targaryen) na setu Game of Thrones, u svojim hip crnim odijeima i kravatama obišli Rovinj i Split. Sat i pol u emisiji su se neprekidno vrtile spektakularno producirane snimke hrvatskih turističkih atrakcija, vizure snimljene dronovima i duhoviti, uglavnom oduševljeni komentari četvorice voditelja. Kinezi, naravno, imaju neobičnu sliku o Hrvatskoj za naše pojmove. I nisu jedini. Prezentacija Hrvatske kao zemlje, kulture i turističke destinacije često je bizarna mješavina uspješnosti pojedinaca iz Hrvatske na vanjskim tržištima i otužne provincijalne vizije koju u svijet projiciraju generacije birokrata iz hrvatskog Ministarstva turizma i Turističkih zajednica. Pa je tako i Day Day UP entuzijastično pokazao Hrvatsku kao spektakularnu zemlju zanimljivog identiteta i tradicije, u kojoj se snimaju najgledanije serije na svijetu, iz koje dolazi karizmatični pijanist koji izgleda kao heroj manga stripa i ludi inženjer koji gradi SF električne bolide, ali lokalna pop kultura na nudi ništa osim Ane Rucner i Jelene Rozge.
No, čak ni to nije uspjelo umanjiti 90-minutnu hrvatsku ofenzivu šarma u impresivnoj kineskoj produkciji. Budući da je Davor Šuker odbio nastupiti, show je ugostio Ćiru Blaževića kao bivšeg trenera kineske olimpijske reprezentacije koji je kinezima u svom stilu pokazao hrvatske izume (Penkala, kravate itd), a u studiju u Kini nastupali su Lana Jurčević i Maksim Mrvica, velika azijska zvijezda. U jednom od najboljih segmenata showa, gospođa Xiaotong Chen, doajenka zagrebačke restoranske scene, prezentirala je kineska jela koja Hrvati u njenim restoranima najviše vole.
Ovaj je show, dakle, gledalo 300 milijuna ljudi, od kojih je većina mlada aspirantska kineska publika koja putuje po cijelom svijetu i sve je zapadne industrije, od modne preko IT-ja do vinske, pokušavaju osvojiti. Kada se tome pribroji gledanost na društvenim mrežama, prema podacima Hunan TV-a, u mjesec dana epizodu Day Day UP-a o Hrvatskoj pogledalo je oko milijardu Kineza. Otvaranje jače suradnje s jugoističnom Europom je službena kineska politika, koju potiče kineska Vlada. Lani je u Hrvatskoj bilo više od 100 tisuća kineskih turista. Samo gradnja Pelješkog mosta u Dubrovnik će dovesti nove goste iz Kine jer, kako su nam rekli naši kineski sugovornici, veliki kineski projekti u stranim zemljama također funkcioniraju kao turistička promocija. “Kinezi vole doći pogledati što su to njihove firme radile u drugim zemljama,” kažu.
Sat i pol u udarnom terminu u jednoj od najgledanijih televizijskih emisija u Kini vrlo je jak ulaz na kinesko tržište. Ako je suditi po broju Koreanaca koji je svojedobno u Zagreb doveo ljubavni reality show sniman u Hrvatskoj , epizoda Day Day UP-a trebala bi ove godine u Hrvatsku dovesti tisuće i tisuće Kineza. Tu promotivnu akciju lani su popratili lokalni mediji u gradovima gdje se snimala emisija i nekoliko TV priloga. Kao i obično, Turističke zajednice preskočile su odraditi ključni dio ovakvih promocija, informirati hrvatsku turističku javnost. Hrvati uglavnom ne znaju da se u Kini odvija agresivna promocija hrvatskog turizma. I kada ovoga ljeta u Hrvatsku stignu novi gosti, nova demografija, većina će ugostitelja ponovno biti nespremna, neće razumjeti očekivanja i zahtjeve i mnogi od tih gostiju neće se vraćati.
Hrvatski turizam još će nekoliko godina uživati u ekspanziji izazvanoj spletom okolnosti, zbog pada turizma u konkurentskim zemljama koji je ubrzao ulazak Hrvatske među destinacije u nastajanju. Rast turizma trenutno se temelji više na znatiželji turista nego na vrijednosti ponude. Kad prođe ta faza, a proći će za nekoliko godina, svaki daljnji rast nužno će se temeljiti na lokalnim investicijama u infrastrukturu i promociju a prije svega na razumijevanju ciljanih tržišta i vještom komuniciranju ponude. Kineski primjer izvrsno pokazuje tko u Hrvatskoj u tome trenutno radi dobar, a tko loš posao.