Otkad je prije sedam godina izišla prva serija senzacionalnih knjiga Modernist Cuisine, na tržištu kuharica i knjiga o hrani nije se dogodilo ništa što bi nadmašilo taj projekt (osim možda nevjerojatne Anarkie Jordia Roce). Ekipa autora Nathana Myhrvolda prerezala je napola sve što se kuha i ono u čemu se kuha, provela znanstvena istraživanja o reakcijama i tehnikama nakon pet tomova Modernist Cuisine sve ponovila s još dva bestselera Modernist Cuisine at Home i The Photography of Modernist Cuisine, da bi lani izdala još jednu knjigu, posvećenu kruhu. Ovih dana Myhrvold i njegova ekipa okupljena u The Cooking Labu najavili su najspektakularniju knjigu o pizzi koja se dosad pojavila na tržištu.
Nathan Myhrvold je Elon Musk gastro izdavaštva. Nakon doktorata teorijske i matematičke fizike i magisterija ekonomije na Princetonu, postao je opsjednut hranom i kuhanjem. Dok ne na postdoktorskom studiju sa Stephenom Hawkingom istraživao kozmologiju, kvantnu teoriju polja u zakrivljenom prostor-vremenu i kvantnu teoriju gravitacije, osnovao je softversku kompaniju koju je kasnije kupio Microsoft a Myhrvold je postao tehnološki direktor Microsofta i neko vrijeme blisko surađivao s Billom Gatesom. Cijelo je vrijeme istraživao kuhanje, kuhao, natjecao se i fotografirao. Tako je razvio enciklopedijski projekt koji spaja znanstvenu znatiželju, eksperimentalnu slobodu i prirodnu raskoš kuhanja, i s njim promijenio način pisanja o hrani. Taj je neumorni stroj sada fokusiran na pizzu.
Pizza je jedna od onih stvari za koje mislimo da ih poznajemo samo zato što su sveprisutne i što ih volimo. Myhrvoldova knjiga otkriva koliko zapravo još ne znamo. Datum izlaska još nije najavljen, a na web stranici piše da će “istražiti znanost, povijest, alate i tehnologiju koje ljudi koriste za pizzu.” Knjiga će izići u više tomova kako je običaj s Modernist Cuisine serijom. Prva knjiga objavljena je u pet tomova, a knjiga o kruhu u šest. Knjiga Modernist Pizza je posveta i “najtemeljitiji vodič za pizzu ikad objavljen,” a prve fotografije koje su objavili kao teaser pokazuju da nisu pretjerali u pompoznim najavama.