Vlasnik i direktor Starbucksa Howard Schultz, potvrdio je u ponedjeljak da je napustio kompaniju kako bi se aktivno posvetio politici. Priča se da se Schultz planira kandidirati za predsjednika na idućim izborima, što on demantira.
“Želim biti iskren prema vama i ne stvarati dodatne špekulativne naslove,” rekao je Schultz The New York Timesu, “Već neko vrijeme sam duboko zabrinut za našu zemlju – rastuće podjele kod kuće i našu poziciju u svijetu. U idućem poglavlju svog života želim ustanoviti na koji način mogu vratiti sve što mi je (Amerika) dala. Još zapravo nisam siguran koji je to način.”
Svojim zaposlenicima Schultz je rekao da razmišlja o više opcija, od filantropije do javne službe. On je jedan od najglasnijih Trumpovi kritičara i financijski i kroz istupe vrlo angažiran kao pripadnik lijevog centra.
Schultz je lani, usred Trumpovih pokušaja da zakonski zabrani daljnje primanje izbjeglica iz nekoliko većinski muslimanskih zemalja, objavio da će Starbucks u idućih pet godina zaposliti 10 tisuća izbjeglica, poručujući da Trump svojim potezima stvara kaos koji šteti američkoj ekonomiji. Dosta je žestoko kritizirao i republikanske porezne reforme od prošlog prosinca. “Zašto Trump spušta porez na dobit s 35 na 20 posto? Da bi taj profit otišao u džepove ljudi koji najviše trebaju novac? DA bi pomogao malim poduzetnicima, ili onoj polovici Amerikanaca koji u banci nemaju 400 dolara? Ne, “ rekao je da jednoj konferenciji u studenom 2017. Schultz je otvoreno podržavao predsjedničku kandidaturu Hillary Clinton iako je više donirao nevladinim organizacijama nego političarima.
Howard Schultz ima ikonografski status u poslovnom svijetu. Kao vlasnik i ideolog Starbucksa, prvi je u Americi uspio omasoviti talijansku kulturu kave i značajno civilizirati zemlju u tom smislu, stvarajući potpuno novi biznis model i vrstu usluge.
Starbucksovi su lokali godinama bili ugostiteljska avangarda, postavljajući standarde za novu generaciju humanijih, osvještenijih masovnih fast food lanaca koji prepoznaju potrebe modernih kupaca, od besplatnog WiFija do personaliziranih kava, senziblitet koji danas slijede svi od Shake Shacka do McDonald’sa. Pod Schultzovim je vodstvom Starbucks od svog izlaska na burzu 1992. dioničarima povećao vrijednost dionice 21.000 posto. No, najvažnija stvar koju je Schultz napravio je posve originalni model, masovni globalni prodajni lanac koji s kavom pokušava prodavati socijalnu pravednost. Schultzova mantra je balansiranje profitabilnosti i socijalne osviještenosti. Starbucks je odigrao izuzetno važnu ulogu u početku Trećeg vala kave, Fair Tradea i nešto manje Direct Tradea, ali u cijelom nizu političkih rasprava, od radničkih prava do rodne i rasne ravnopravnosti, što nije prolazilo bez kontroverzi. Zadnji Starbucksov skandal dogodio se u Philadelphiji, kad je jedna zaposlenica pozvala policiju zato što su joj dva crna gosta bila sumnjiva. Ljudi su, naime, mirno sjedili i čekali nekoga s kim su imali sastanak. Schultz se javno ispričao i hitno uveo program edukacije zaposlenika o ponašanju u osjetljivim situacijama kakvih od Trumpova dolaska na vlast sve više, propisući stroge kazne za bilo kakvu diskriminaciju prema gostima i zaposlenicima.
Schultz je nedavno Nestleu prodao prava na prodaju Starbucksovih kava za povijesnih 7,15 milijardi dolara, zadržavajući sve ostale ovlasti. Nakon zaista briljantne poslove karijere, Howard Schultz mogao bi biti istinsko osvježenje na sve jadnijoj američkoj političkoj sceni.