Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

KRIZA TURIZMA Ne radi se o marketingu, nego o proizvodu i politici

turizam

I mainstream mediji počeli su izvještavati o slabijoj turističkoj sezoni. Večernji list tako je u četvrtak objavio članak u kojem se kaže da u srpnju nije bilo rasta, dok bi kolovoz čak mogao završiti u minusu u usporedbi s prošlom godinom.

Jedan ugledni i uspješni opatijski hotelijer, čiji su hoteli na Gospu bili sto posto popunjeni, ovako je opisao razliku između ove i lanjske sezone: “ Lani su u kolovozu bili puni svi apartmani u najudaljeniji selima opatijske rivijere. Sada nisu puni ni svi opatijski hoteli.” Željko Alfirević, uspješni splitski restaurater, još je drastičniji. U jednom komentaru ispod našeg teksta o novim turističkim modelima, gospodin Alfirević zapisao je kako “ove godine promet jako pada u usporedbi s prošlom.”

No, svakako su najdrastičniji podaci koje je danas objavila Slobodna Dalmacija. Ti podaci kažu da je na moru slobodno čak 190 tisuća kreveta u privatnim smještaju. Riječ je o gotovo trideset posto od ukupnih smještajnih kapaciteta u apartmanima. Kad je riječ o hotelima, najviše je mjesta u onima s tri zvjezdice. Posve ja jasno da se hrvatskom turizmu upravo događa kriza.

U Večernjakovu se tekstu o stagnaciji našeg turizma poslije višegodišnjeg eksplozivnog rasta navodi kako u pripremi iduće sezone treba više raditi na modernim oblicima marketinga i promocije. Naravno da se promocija i marketing uvijek mogu unaprijediti. No, početak krize hrvatskog turizma nije povezan s marketingom.

Riječ je o dubinskoj krizi proizvoda za koju su odgovorni hotelijeri bez bilo kakve druge vizije osim masovnog turizma u lošim hotelima, koji predstavljaju slabu vrijednost za novac, i politika, koja je svojom mjerama hrvatski turizam učinila nekonkurentnim većini drugih mediteranskih zemalja, premda je turizam uvjerljivo najvažniji hrvatski privredni sektor.

Pad se, dakle, morao dogoditi, a na rast, umjesto nekih novih političkih kriza u drugim destinacijama, moramo utjecati sami, promjenom sadržajne osnove hrvatskog turizma i olakšavanjem poslovnih uvjeta za hotelsku i restoransku industriju.

ČOKOLADA
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
  • BUZZ
  • RESTORANI
  • VINO
  • HOTELI
  • MIKSOLOGIJA
  • KONTAKT
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

KRIZA TURIZMA Ne radi se o marketingu, nego o proizvodu i politici

by Kult Plave Kamenice time to read: 1 min