Jučerašnjim otvorenjem prvog lokala u Italiji, u Milanu, Starbucks slavi pothvat koji se još prije samo nekoliko godina činio nemogućom misijom. Jaka talijanska kultura espressa prezire američke navike kave i sve što Starbucks predstavlja, ali poračunatom višegodišnjom taktikom Starbucks je uspio. Milano je najtrendi grad u Italiji, a lokal u Milanu najspektakularniji je cafe koji je Starbucks ikad otvorio. Cafe u centru Milana dio je Starbucksova premium Reserve brenda, koji nudi samo specijalne kave iz 30 zemalja i na dosta inovativan način koristi dizajn za prodaju kave.
Dizajn prvog talijanskog Starbucksa je posveta Milanu. “Kad sam 1983. prvi put bio u Milanu, osvojio me osjećaj zajedništva u kafeima u kojima su se ljudi okupljali na espressu, ti trenuci ljudske povezanosti koju milanski baristi i gosti tako lako uspostavljaju,” rekao je osnivač i počasni predsjednik Starbucksa Howard Schultz, “Svo naše iskustvo, od prve inspiracije prije 35 godina do danas kad smo dio svakodnevice milijunima ljudi u svijetu, s velikim poštovanjem donosimo u Italiju. Starbucks je zatvorio krug.”
Starbucksov dolazak u Italiju, njihovo 78. njiovo izvozno tržište, najvažniji je novi ulazak za tu kompaniju. Starbucks je u Milanu prvi put na novo tržište ušao s formatom Roastery. Dosad su otvorili samo dva, u Seattleu 2014. i u Šangaju 2017, nove planiraju u Chicagu i New Yorku.
Milanski Roastery proteže se na 2300 četvornih metara u Palazzo della Poste, staroj zgradi pošte na Piazzi Cordusio, u neposrednoj blizini Duoma, Teatra alla Scala i Gallerie Vittorio Emanuele II. Dizajn potpisuje Liz Muller, Starbucksova direktorica za dizajn i inovaciju. Prostor obilježava 10-metarski šank od Calacatta Macchia Vecchia mramora obložen ručno obrađenim drvom, koji lagano zagrijavaju skriveni grijači.
Na vrhu golemog stubišta je Arriviamo Bar, u kojemu će posluživati mala jela i više od 100 klasičnih i signature koktela. Posebno mjesto na listi imaju talijanske kave, uključujući corretto i affogato. Starbucksov affogato radi se sa zanatskim talijanskim sladoledom smrznutim dušikom i potopljenim u vrući jaki espresso. Sve šankove, terrazzo podove s ružičastim Candoglia mramorom s kojim se gradio i Duomo, steampunk cijevi koje se protežu po stropovima, oplate tanka za kavu i ostale detalje, ručni je rad talijanskih majstora.
Na sredini Roasteryja u Scolari peći prže se mali batchevi specijalnih kava iz jutenih vreća složenih oko peći, kako bi publika mogla vidjeti cijeli proces. U samom centru je golemi bakreni tank u kojemu kava odmara kako bi se oslobodila od plinova prženja. Dosljedno tradiciji, u milanskom Roasteryju otvorili su i trgovinu u kojoj se kave mogu kupiti za doma. U lokalu je i mala artizanska pekarnica PrinciTM milanskog majstora Rocca Princija, kojom dominira peć na drva. Princi je slavna milanska pekarnica, čija se mala ekspozitura nalazi i u Roasteryju u Seattleu.
Starbucks je prvi lokal u Europi otvorio prije 20 godina u Londonu. Otada je kroz licenciranje i partnere otvorio više od 3100 cafea u 40 zemalja Europe, Bliskog Istoka i Afrike. Milanski Roastery najveći je njihov lokal u Europi, talijanski partner Percassi u Italiji će otvoriti još niz standardnih Starbucksa.
Starbucks je u svibnju s Nestleom sklopio trajni licencni ugovor koji Nestleu daje pravo da prodaje i distribuira Starbucksove kave i čajeve u supermarketima i lokalima izvan Starbucksova lanca. Ta je prava Nestle platio 7,15 milijardi dolara. Starbucks je zadržao sve ostale ovlasti, uključujući ulaganja u razvoj Reserve Roastery lanca kao važnog dijela svoje strategije rasta.