Instagram je odavno ušao pod kožu restoranskom biznisu. Ludi vode računa o fotogeničnosti jela i ambijenta kad otvaraju nove lokale, restorani se više ili manje diskretno ulizuju influencerima, marketinške agencije razvijaju cijele virtualne živote restorana na društvenim mrežama, stotine startupa bave se samo potragom za idućim šarenim street food hitom koji će postati viralan. Restorani jako ozbiljno shvaćaju društvene mreže, ali malokoji ih se dosad usudio otvoreno uključiti u svoj biznis model. Braća Matteo i Tommaso Pittarello nemaju tih kompleksa.
U svom restoranu This is not a sushi bar u Milanu, dijelu lanca poznatog po dostavi sushija, uveli su plaćanje hrane brojem followera na Instagramu. Sistem je jednostavan. Gost koji na svom Instagram profilu objavi fotografiju iz restorana i tegira restoran, dobiva popust. Točnije, od 1000 do 5000 followera dovoljno je za jedno besplatno dodatno jelo, od 5000 do 10 tisuća followera za dva, a za 10 tisuća do 50 tisuća followera može dobiti četiri besplatna jela, dakle cijelu večeru za dvoje.
Oni s 50 tisuća do 100 tisuća followera mogu doći na večeru s prijateljima jer dobivaju osam jela, dok gosti s više od 100 tisuća followera kod braće Pittarello jedu besplatno. Ideja je, očigledno, privući stvarne influencere i za cijenu par jela osigurati golemi doseg.
Nitko ne provjerava jesu li followeri stvarni ili kupljeni, ali ionako je riječ tek o eksperimentu na koji će za koji tjedan vjerojatno svi zaboraviti. Ova vijest zanimljiva je samo jer pokazuje na koje sve načine restoranska industrija reagira na goleme promjene s kojima je suočavaju društveni mediji.