Japan je jedno od najjačih svjetskih tržišta za vina. Tamo se godišnje troši 364 milijuna litara i dominiraju uvozna vina iz Europe. Četiri hrvatske vinarije u srijedu su objavile veliki ulazak u japanske restorane i supermarkete.
Vina Belje, PP Orahovica, Kraljevski vinogradi i Zlatan otok sredinom veljače predstavili su svoja vina na najvećem japanskom sajmu trgovine Supermarket Trade Show u Tokiju i potvrdile da je lokalni distributer Fuji Trading značajno povećao narudžbe te za rujan najavile dolazak japanskih kupaca u njihove podrume u Hrvatskoj.
“Hrvatska vina u Japanu su još uvijek slabo poznata i uvoze se u malim količinama. Reakcije kupaca su, međutim, jako pozitivne, zbog čega planiramo izlazak na sve važnije izložbe i sajmove vina u Japanu, kao i samostalna kušanja hrvatskih vina tri do četiri puta godišnje“, najavio je direktor Fuji Tradinga Tsuneharu Hiyoshi.
Direktorica marketinga i turizma Vina Belja Ljiljana Vajda-Mlinaček kaže da njihova tvrtka u Japan izvozi graševinu ako najvažniju hrvatsku sortu jer es graševina “svojom svježinom i autentičnošću pokazala odličnim izborom vina uz japansku kuhinju”. Jedan od najznačajnijih japanskih uvoznika kao najbolji izbor istaknuo je vina PP Orahovice a direktor Josip Tokić najavljuje i veći izvoz u Japan, posebno njihove Frankovke. Zadarski Kraljevski vinogradi predstavili su pošip, plavac mali i crljenak kao najznačajnije dalmatinske vinske sorte.
“Naša vina imaju novi moderniji stil izražen u većoj voćnosti vina, manjim alkoholima i znatnijom svježinom što se posebno slaže s tradicionalnom japanskom hranom. Crljenak i Jadransku tunu predstavili smo kao idealan spoj i na Sushi, Tuna & wine Festivalu u Zadru, a sada već i u restoranima u Tokiju i Osaki”, izjavio je direktor Kraljevskih vinograda Zoran Pantalon.