Jednom davno, kad smo radili u nekad velikim novinama s visokom nakladom, jako smo mrzili reklamne duplerice za supermarkete. Te su duplerice izlazile petkom i subotom, jer je subota najjači dan za shopping, i bile su baš izrazito ružne. Sastojale su se od niza kvadratića s neuglednim fotkama još neuglednije robe, i s istaknutim akcijskim cijenama. I tako su hrpe svinjskih lopatica, krumpira i pilećih krila dominirale prednjim stranicama inače solidno dizajniranih novina.
No, tu se ništa nije moglo učiniti, budući da su oglašivači, znači svi hrvatski supermarketi, inzistirali baš na takvom, najprljavijem mogućem izgledu svojih oglasa, tvrdeći da on najbolje prodaje robu na akciji.
Novine već dugo nisu tiražne, novac za oglašavanje preselio se u digitalne medije koji ga sada dijele s televizijom i radiom, no sadržaj, struktura i izgled reklama za supermarkete nisu puno napredovali. Oni su i dalje banalni, ružni i kao da podcjenjuju svoju publiku.
I onda smo jučer na radiju čuli reklamu za Snižendan, praznik super cijena u Lidlu. Ta je reklama izvrsna na raznim razinama. Prvo, duhovita je i lako se pamti, jer kako zaboraviti riječl Snižendan. Drugo, uvodi novu riječ u hrvatski: snižendan je korektno formirana riječ, koju prije nismo imali. Treće, odlično se uklapa u blagdansku shopping atmosferu: Snižendan, praznik super cijena! I četvrto, napokon se radi o vidljivom odmaku od nizanja neatraktivne robe i njenih akcijskih cijena, dakle o kršenju dugogodišnje zamorne sheme reklamiranja supermarketa.
O Lidlu, kako se zna, ne mislimo ništa osobito dobro, osim da ispunjava svoju društvenu funkciju. Lidlovi dućani izgledaju kao skladišta, roba je uglavnom loša do bezlična, no Lidlov marketing i PR godinama odrađuju gigantski posao.
Lidl je na društvenim mrežama uspio stvoriti vjernu i brojnu zajednicu kupaca, koji su uvjereni kako su Lidlovi proizvodi zaista dobri i brane taj brend kao da Lidl plaća njih a ne oni njega, dok primjeri poput Snižendana pokazuju da se supermarketi i njihove utrke u niskim cijenama mogu komunicirati puno inteligentnije, originalnije i zabavnije nego što to rade drugi veliki trgovački lanci.