Portal index jučer je objavio jednu važnu činjenicu, za sve one stotine i stotine tisuća ljudi koji tjesteninu redovito kupuju u lokalnim trgovinama. Talijanska Barilla je, naime, odgovarajući na pitanje jedne potrošačice službeno potvrdila da se kvaliteta Barille u Italiji i Hrvatskoj razlikuje. Barilla je na svojoj hrvatskoj Facebook stranici izjavila da u Hrvatskoj prodaje tjesteninu s manje proteina, nego u Italiji, i to zato što Talijani vole tvrđu tjesteninu.
Budući da je udio proteina u brašnu jedna do glavnih pokazatelja kvalitete brašna, Barila otvoreno kaže da Hrvatima nudi inferiorni proizvod!
Prvo, ovdje se radi o nevjerojatnoj pogrešci u PR-u, za koju bi netko morao dobiti otkaz, jer nam je Barilla službeno poručila kako nemamo pojma o tjestenini i kako, eto, baš volimo gnjecavu tjesteninu. Barilla je tako izvrijeđala tržište koje je zbog turizma mnogo veće od nominalnih četiri milijuna potrošača .
Drugo, evo o čemu se zapravo radi. Gluten je onaj sastojak u brašnu koji proizvodima od brašna, bilo da je riječ o pizzi ili o suhoj tjesteninini, daje elastičnost i čvrstoću. Brašno s manje proteina znači brašno s manje glutena, što opet znači da proizvodi od takvog brašna imaju slabij teksturu, te da se lakše raspadaju pri kuhanju.
Treće, i osobito važno, nemojmo imati nikakvih iluzija o načelnoj kvaliteti Barillinih proizvoda, uključujući i one namijenjene talijanskom tržištu. Barilla, kad je riječ o njenoj osnovnoj liniji, već dugo spada u treću ligu proizvođača tjestenine. Ne znamo niti jedan ozbiljan restoran koji koristi Barillinu osnovnu liniju (linija Academia koja se radi u strojevima s brončanim završetkom koji daje čvrstu i hrapavu teksturu tijestu nešto je sasvim drugo).
Barilla, dakle, u Hrvatsku šalje robu koja je inferiorna čak i njenoj osnovnoj, slaboj robi koju prodaje u Italiji, sve naravno pod čuvenom oznakom Made in Italy koju u cijelom svijetu pomovira kao jamstvo kvalitete.
Kod kuće bazičnu plavu Barillu ne koristimo već godinama. Poslije ove indexove objave, mislimo da u ignoriranju tih plavih kutija s vrlo slabim sadržajem i sa sve češćim akcijskim cijenama, nećemo biti osobito usamljeni .