U petak ujutro, oko 11 i 30, mladi rusko-hrvatski vinar i restorater Zhan Belaj izlazio je iz zagrebačkog restorana Vinodol, gdje je osoblju predstavio svoj Blend malvazije i chardonnaya, koji će se u iduća dva tjedna točiti u sklopu Vinodolova promotivnog vinskog programa.
Vinodolov promotivni vinski program traje već najmanje pet godina, i vjerojatno je najefikasniji model komercijalnog predstavljanja vina u Zagrebu.
Vinodol, naime, u dvotjednim ciklusima prodaje vina pojedinog proizvođača ili distributera po vrlo prijateljskim cijenama. Ta se vina obavezno toče na čaše i posebno su istaknuta u tjednim jelovnicima, koji čine visok postotak Vinodolova prometa. Budući da kroz Vinodol dnevno prolazi najmanje dvjesto gostiju a često i mnogo više, doista nema efikasnijeg načina da vina dođu u kontakt s najširom publikom.
Chateau Belaj relativno je nova istarska vinarija u vlasništvu hiperenergičnog, pametnog i vrlo mladog poduzetnika Zhana Belaja, kojem se u razvoju projekta pomagali Franko Kozlović i Ivica Matošević, dakle ultimativni istarski dreamteam.
Za razliku od većine istarskih vinarija, Chateau Belaj ne inzistira na svježini nego na strukturi vina, pa se sada u Vinodolu toči berba 2017. a ne lanjska berba. A i 2017. još je vrlo mlada. Danas smo kušali Blend, mješavinu malvazije i chardonnaya, koji je tinejdžerski nervozan i razigran, i odlični Chardonnay, koji još nije zaokružen, ali je dubok, kompleksan i već danas jedan od najboljih hrvatskih chardonnaya.