Jedan žestoki rant na Facebooku učinio je ovaj vikend na gastro sceni zabavnijim. Najveća (i zapravo jedina) hrvatska mesarska zvijezda Dejan Čučković obrušio se na novi projekt chefa Tvrtka Šakote Santoku i način na koji se on predstavlja u javnosti.
Činjenica je da je malotko za promociju mesarstva u Hrvatskoj napravio više od braće Dejana i Danijela Čučkovića, posebno za promociju mesarstva u gastronomiji. I prije nego ih je Željka Klemenčić u prilogu Dobra hrana lansirala u zvijezde, na što se onda, po inerciji, nadovezao cijeli niz novinara, lifestyle medija i blogera, Čučkovići su bili miljenici domaće publike. Dejan i Danijel Čučković vode obiteljsku mesnicu na Viškovu kraj Rijeke. Njihov talent za PR ravan je njihovoj vještini trančiranja. Poruka je; mi smo dobri momci sa satarama, work-hard-play-hard, posvećeni svom zanatu.
Čak i ako nemate posebnog interesa za rezove govedine, buđole ni vezanje porchette, velika je vjerojatnost da ih na Facebooku ili Instagramu pratite jer su urnebesno zabavni, ponekad informativni i objavljuju lijepe fotografije mesa. Tako ni Facebook rant Dejana Čučkovića, naravno, nije prošao nezapaženo.
“Fala dragom Bogu od kada se kuhari predstavljaju kao umjetnici mesari, naša misija pomalo ide kvragu!!!?? Ručno mariniranje ostavite u kuhinji, Santoku nožem sjeckajte kapulu i mrkvu,nemojte omalovažavati prekrasan posao koji se godinama uči,i živi naravno…”, napisao je Čučković, “Eto, to je moj komentar na Vaša pitanja, a nadam se da će ovi kurcojebci iz kužine shvatiti da mesarija nije mariniranje i prodavanje magle. Mesnice se otvaraju službeno oko 7.00 ujutro,ne u 12.00 kada vam top opali sa Griča. Mesar na posao odlazi onda kada ste se inače vraćali iz izlazaka,mesar ne spava do podne i ne poznaje Santoku nož,mesar je krvav posao,nije zajebancija…Hvala na pažnji,i sretno kolegama!!!! Prvi niste, to je svima jasno!!! Btw, Porchetta ne izgleda loše, malo poraditi na tehnici, i vezanju naravno…”
Santoku je novi projekt chefa Tvrtka Šakote i vlasnika RougeMarina Marina Medaka. Tvrtko Šakota je osnivač jednog od najpopularnijih zagrebačkih restorana Mundoake i nakon razlaza s investitorima surađuje s Medakom u RougeMarinu, koji je također jedan od najpopularnijih restorana u Zagrebu. Oba restorana i oba chefa godinama imaju dobar tretman u medijima, pa je i njihov novi projekt Santoku dočekan je s velikim zanimanjem, zbog Šakote i Medaka, ali i zato jer je riječ o prvoj trgovini takvog tipa u Hrvatskoj. Uostalom, dobri i zanimljivi projekti u domaćoj su gastronomiji rijetki.
Santoku, naravno, nije mesnica u pravom smislu riječi, već gourmet trgovina mariniranim mesom. Meso se prodaje već spremno za kuhanje, u marinadama koje izrađuje Tvrtko Šakota. Koji, naravno, nije mesar. I Santoku nije prva “artizanska mesnica” u Hrvatskoj, kao što Čučković revoltirano podsjeća u postu koji je u međuvremenu nestao s Facebooka. Realno, u Santoku nema ničega što bi ugrožavalo dignitet mesarske profesije ni biznis mesnicama u okolici Rijeke, iako bi mogli oteti pokojeg kupca zagrebačkim mesarima. Ali očito nema posla s hranom bez strasti i velikog ega.
Naslovna fotografija/Dejan Čučković/FB