Može vam se učiniti da ste sve ovo već čuli. Cool startup, oduševljeni investitori, hrana proizvedena specijalno za dostavu…No, londonski startup Taster u koji je u zadnjoj rundi privukao 8 milijuna dolara od Battery Venturesa, nešto je prilično novo u industriji hrane.
Taster se, naime, bavi razvojem brendova i jela za dostavne servise. Startup je prije dvije godine osnovao Anton Soulier, jedan od prvih zaposlenika dostavnog servisa Deliveroo. Oni nisu restoran, nisu ni dostavljač s vlastitom catering kuhinjom, uopće nisu retail servis. Nisu ni konzultanti. Taster radi što i restorani: kreira menije, brending, žanrove, jela. Samo što to sve radi za specifične servise: Deliveroo, UberEats i Glovo. Među njihovim su investitorima Heartcore Capital, LocalGlobe, GFC i Marc Ménasé.
Taster trenutno ima tri brenda. Mission Saigon za tradicionalnu vijetnamsku kuhinju, O Ke Kai za havajsku i Out-Fry s prženom hranom. S novom investicijom razvit će još tri brenda i umrežiti nove kuhinje. Sve što Taster radi izgleda isto kao restoranska ponuda na Woltu, samo što restorana nema. Sve se priprema u Tasterovim kuhinjama i prodaje isključivo preko dostavnih servisa s kojima surađuju. Svaki brend osmišljen je ekskluzivno za pojedini servis
Dosad su dostavili više od 400 tisuća jela u Parizu, Londonu i Madridu. Njihova tehnološka prednost je sposobnost predviđanja potražnje tako da minimaliziraju gubitke. Zapošljavaju 115 ljudi na puno radno vrijeme, od čega ih 100 radi u kuhinjama. Kako bi se brže širili, outsourcaju kuhinje. Koriste i CloudKitchens, novi servis osnivača Ubera Travisa Kalanicka.
Tasterov core biznis je kreiranje novih brendova i kuhanje. Mogu se adaptirati praktički u nekoliko dana. Ne moraju se baviti dostavom ni logistikom. Sve zajedno omogućuje im da u online prodaji funkcioniraju kao pravi restoran, a da nemaju financijski ni operativni teret restorana s kojima se natječu. Dosta zanimljiv model koji bi mogao promijeniti budućnost dostave hrane.