Popularni zagrebački The Burger Bar pobjednik je ovogodišnjeg blind tastinga na Zagreb Burger Festivalu. Drugo mjesto zauzela je Reshetka, BBQ projekt poznatog varaždinskog restorana Đurina Hiža, a treće Submarine.
The Burger Bar pobjedu je odnio s Prime Bacon Butter Burgerom, burgerom od goveđeg vrata, prsa i rebara u brioche pecivu tostiranom s maslacem, s duplim cheddar sirom, duplom prženom slaninom i burnt mayo umakom. Ovaj sočni putrasti burger očajnički je trebao bilo kakav akcent ili kontra teksturu, ali i bez toga je bio bitno bolji od konkurenata.
Reshetka je, kao i Đurina Hiža lani, nastupal s burgerom od divljači (jelena) čiju suhoću su ublažili govedinom i bogatim umakom od milerama i poriluka s namazom od vrganja, lisičarki i bukovača. Zemljani okusi gljiva prirodno idu uz divljač a jedan od aduta ovog burgera bila je prava mjera umaka, ne previše, točno koliko treba da zaokruži okuse.
Submarineov burger Obelix od junetine iz lokalnog uzgoja prezentiran je pretjerano, s brdom rikule i cijelom kruškom, a jednaki osjećaj pretrpanosti opterećuje mu i okuse, posebno zbog prejakog mirisa umaka od tartufa i brie sira. Ipak, kad ga počnete jesti, ta masa komponenti (grulana kruška, rikula, orasi, tartufi…) neobično skladno sjednu na mjesto, što ga je i plasiralo među prva tri.
Svaka od 20 kućica za blind tasting je predložila po jedan burger, koji smatra najreprezentativnijim. Desetak gastro novinara i urednika kušalo je svaki burger i ocjenjivalo sve od izgleda burgera preko kvalitete mesa, dodataka i umaka do općeg doživljaja. Osim pobjednika, među boljima su bili El Toro, Garden Bar&Kitchen i burger Mate Jankovića za Tabasco. No, ukupni dojam ovogodišnjeg ocjenjivanja nije dobar.
Kada govorimo o kvaliteti burgera, eventi poput Zagreb Burger Festivala imaju prirodna, ligistička ograničenja. U privremenim kuhinjama u kućicama teško je dopremati svježe meso i mijesiti pljeskavice na licu mjesta, većina ih dolazi već pripremljena i smrznuta. Kapacitet roštilja i peći, priprema, prezentacij, ništa na ulici ne može biti kao u restoranu.
Sva ta ograničenja ipak ne smiju biti izgovor za lošu kvalitetu i aljkavo kuhanje. Organizatori Zagreb Burger Festivala rade vrlo dobar posao, burgeri na jednom od najpopularnijih hrvatskih streetfood festivala postižu izvrsne cijene 50 do 100 kuna. Tome treba dodati i značajan promet koji se radi na pivu i pokojem sezonskom hitu poput ovogodišnjih RougeMarinovih unicorn shakeova. Vrijednost koja se nudi za taj novac, međutim, odgovornost je lokala koji nastupaju na festivalu.
Veliko slijepo kušanje burgera koje je drugi godinu zaredom održano na Zagreb Burger Festivalu, pokazalo je nažalost da malošto od onoga što se peče i prodaje na Strossmayerovu trgu ove godine predstavlja dobru vrijednost za svoju cijenu.
Previše suhih i žilavih odmrznutih pljeskavica i loših brioche peciva, previše potpuno neuravnoteženih umaka, burgeri s previše komponenti koje pojedinačno nisu dobro obrađene ni usklađene, previše egzibicionizma a premalo pravog kuhanja. Ukupna kvaliteta burgera ove godine je bila primjetno lošija nego lani.
Na Zagreb Burger Festival nije došao dvostruki pobjednik, pulski Mason Burger. Došli su zato interesantni novi brendovi, ali bez ijednog očitog favorita, osim The Burger Bara.
Zagreb Burger Festival stvorio je sjajnu platformu za široku popularizaciju hrvatskih restorana i gastronomije kroz demokratske ulične formate. Znamo da je sudjelovnje na Zagreb Burger Festivalu za restorane je zahtjevno i financijski i logistički, ali ne bi bilo dobro da tu dragocjenu platformu ugroze nemarom i lovom za brzim prometom.