Talijanski sud u Rovigu ovih je dana donio presudu koja bi mogla imati određene posljedice na tretman korisničkih recenzija na internetu. Prije četiri godine, gost jedne pizzerie kraj Padove napisao je jako lošu recenziju na TripAdvisoru, zgrožen onim što je dobio kad je naručio pizzu.
Pod nadimkom Misticanza77, gost je napisao je sljedeće: “Prije nekoliko tjedana smo tamo otišli jesti s društvom i ostali iskreno zapanjeni. Mjesto je lijepo, toplo i ima puno karaktera. Ali koriste najgore moguće sastojke!!!! Špek u hladnoj plati bio je opsceno loš. A vrhunac je bila pizza s kobasicom i crvljivim vrganjima!!! No buono…”
Vlasnik pizzerie, iznerviran tonom recenzije, odgovorio je: “Dragi Misticanza77. Prihvaćano sve moguće konstruktivne kritike: ali ne čini mi se korektnim izražavanje mišljenja na ovako negativan način. Da se ovo o čemu pišete zaista dogodilo to bi bilo dosta strašno i sigurni smo da biste nam se izravno obratili. Nadamo se ipak da cilj svega ovoga nije diskretidacija našeg lokala. Zloća je opasnija od neznanja!”
Kako pišu lokalni mediji, nije stalo na tome. Vlasnik je tužio gosta za klevetu. Sud u Rovigu presudio je u korist pizzerie, objašnjavajući da crvi u vrganjima ne znače nužno da je riječ o lošem ili zdravstveno neispravnom sastojku. Sudac je posebno naglasio kako ljudi moraju znati da za ono što pišu na javnim platformama snose odgovornost i da se ne mogu skrivati iza nadimaka. Gost mora platiti 5000 eura odštete vlasniku i podmiriti sudske troškove.
Ova sudska odluka izazvala je dosta rasprave. Gost nije lagao, nitko nije demantirao da su u vrganjima bili crvi. Kažnjen je zbog tvrdnje da restoran radi s neispravnim sastojcima, a tu tvrdnju, prema mišljenju suca, nije potkrijepio dokazima. Smatrali je cenzurom, lošom odlukom ili pravdom, riječ je o potencijalno važnoj presudi. Posebno kad se uzme u obzir koliko TripAdvisor ima problema s lažnim ili plaćenim negativnim recenzijama.