Znanstvenici sa Sveučilišta u Liverpoolu nedavno su časopisu Pediatrics objavili dosta znakovite rezultate istraživanja o utjecaju Instagrama na prehrambene navike djece. Istraživanje je provedeno na 176 djece u dobi od 9 do 11 godina. Djecu su podijelili u tri grupe. Jedna grupa na Instagramu je pratila profil jednog YouTube Influencera na kojem se objavljuje puno fotografija junk fooda, druga je pratila Influencera koji se bavi zdravom hranom, a treća profil na kojemu uopće nema hrane.
Nakon nekog vremena djeca iz sve tri grupe morala su sama birati hranu sa švedskog stola.
Djeca iz prve grupe, koja su na profilu često gledala fotografije junk fooda, u 23 posto slučajeva više birala su kaloričniju hranu od ostale djece. Dok su pratili junk food profil svako je dijete jelo u prosjeku 91 kaloriju više po obroku. Djeca koja su pratila profil sa zdravom hranom nisu birala više zdrave hrane, a navike nisu promijenila ni djeca iz treće grupe. Znanstvenici su zaključili da na djecu iz prve grupe utjecala kombinacija influencerovog imidža, fotografija masne i slatke hrane i činjenice da su fotografije promatrali sami.
Zahvaljujući društvenim mrežama, marketing ima više utjecaja nego ikad. Djeca su značajna ciljana publika, i poruke koje dobivaju preko interneta nisu osobito regulirane. Kada Instagram ili druge društvene mreže prikazuju junk food, ne moraju objavljivati disclaimere o nezdravosti te hrane. Kada djeca gledaju slike junk fooda i te ih slike zabavljaju, tvrde znanstvenici, njihov mozak tu hranu povezuje s pozitivnim osjećajima bez svijesti o sastavu i porijeklu hrane. S obzirom na to koliko raste problem pretilosti kod djece, upozoravaju, možda bi trebalo početi voditi računa o tome kakvim su prezentacijama hrane i u kojim situacijama djeca izložena na internetu.