Humus je već godinama u trendu i u Hrvatskoj. Na raznim se blogovima tvrdi kako je riječ o najzdravijem namazu koji možete zamisliti, filozofira se o tome kako postići teksture i je li konzervirani slanutak dovoljno dobar za puritance vrhunskog humusa.
U zadnje se vrijeme humus iz dućana zdrave hrane preselio na istaknute police velikih supermarketa, što dovoljno govori o rastućoj potražnji. Sinoć smo probali tri branda humusa različitih proizvođača, ali smo ostali podjednako razočarani. Zbog nekoliko bitnih zajedničkih loših značajki..
Prvo, sva tri humusa, makedonski Green Point, koprivnička Sana i Argeta, koriste limunsku kiselinu. Ne limunov sok, nego limunsku kiselinu koja je jedan od najmasovnijih dodataka u svjetskoj prehrambenoj industriji, jer se lako sintetizira. Limunska kiselina hrani daje onaj iritantan umjetni kiseli okus koji podsjeća na gazirana pića ili na neke lijekove. S druge strane, pravi je limun esencijalan za dobar humus.
Drugo, ni Greenpoint ni Sana ne koriste maslinovo ulje, koje se ne osjeti ni u Argeti. Ne možete napraviti dobar humus bez dobrog maslinova ulja. Treće, sva tri humusa imaju prečvrstu ili pregrubu teksturu; pravi humus mora biti svilenkast. Četvrto, u sva se tri humusa tahini osjeti vrlo diskretno. A tahini je, uz slanutak, limun i maslinovo ulje osnovni sastojak za humus.
Argetin humus, koji je uvjerljivo najbolje dizajniran, košta 20 kuna za 145 grama, Greenpointov 23 kune za 200 grama, a Sanin 22 kune za 250 grama. Preporučujemo, međutim, da humus pokušate napraviti kod kuće. Zaista nije teško, a svaki malo pažljivije napravljeni humus, s dobrim maslinovim uljem , korektnim tahinijem i limunovim sokom, bit će neusporedivo ukusniji od sadašnje ponude u trgovinama.