Restoranska i prehrambena industrija iz mjeseca se u mjesec trude izmisliti novi hit, ili barem solidan privremeni izvor profita. To je njihov posao, koji valja poštovati. Neke od tih inovacija globalno su uspješno i dugoročno mijenjaju svijet hrane, poput Beyond Burgera i sličnih proizvoda. Neke su, pak, potpuno besmislene, poput McDonald’sa s tartufima. Evo liste šest trenutno najbesmislenijih proizvoda na hrvatskom tržištu hrane.
Prvo, ovaj je skupi Mac (49 kuna) lažno deklariran, jer ne sadrži tartufe nego tartufatu (koja, opet, sadrži tek par posto tartufa). Ne znamo zašto je velika i ozbiljna firma poput McDonald’sa lažno nazvala svoj specijalni proizvod. Ovaj je nesretni projekt dodatno narušio McDonald’sovu vjerodostojnost. Drugo, u Macovom burgeru s tartufatom čak se ni tartufata ne osjeti kako treba. Debakl godine.
Podzemna scena zagrebačkog fast fooda već se par godina hvali gargantuovskim komadima mljevenog mesa (zloburgeri i slično) koji su apriori apsolutno besmisleni jer na grill ploči naprosto ne možete ispeći pljeskavicu od jednog, dva ili tri kilograma, a da bi ona imala okus po pečenom mesu. Kill Grill bio je jedini mainstream restoran koji je pekao takve megapljeskavice. Davno je i zasluženo propao.
Darkmilk je prva Milkina tamna čokolada, s 40 posto kakaa. Sama čokolada nije posve loša, čak ima ponešto karaktera i mirisa po tamnom voću, ali je konceptualno promašena. Od Milke kao brenda očekujete ugodnu slatkoću koja ne postavlja pitanja, i koja ostavlja blagi i nevažni dojam baš poput legendarne dražesne kravice s Milkine reklame. Od Milke ne očekujete pravu čokoladu.
Industrijski je craft još uvijek hodajuća kontradikcija i jedna od većih korporacijskih prevara u povijesti pivske industrije. U Hrvatskoj, jedina je iznimka Griff koji, međutim, pivo proizvodi u zasebnom pogonu i doslovno ručno.
Svugdje u svijetu sushi i drugi proizvodi iz tipičnog repertoara japanske i kineske kuhinje prodaju se u samoposluživanjima. Problem je, međutim, u tome što dobavljači takve robe za hrvatske prodajne lance nisu svladali kulinarsku abecedu proizvodnje sushija ili dim suma.
Pomfrit preliven čokoladom ili nutellom zasad se, koliko znamo, ne prodaje nigdje u Hrvatskoj. No, unatrag sedam ili osam godina ova je nutricionistički pogubna kombinacija postala ograničeni hit u Kanadi i nekim europskim zemljama. Nadamo se da prženi krumpirići s čokoladom nikad neće ući u hrvatski restoranski život. S druge strane, u Zagrebu se već godinama mogu nabaviti pizze s Nutellom. Ništa nije nemoguće.