Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Kako je popularni servis Jedem doma odlučio promijeniti način na koji jedemo na poslu (a i doma)

jedem-doma-novi-proizvodi

Svatko tko radi u uredu zna kako to ide. Prva pitanja o tome što bismo mogli ručati počinju već oko deset ujutro. Oko jedanaest, prvi gosti ulaze u zalogajnice i kantine u poslovnim zgradama. Između podneva i jedan sat, lokali su puni a na recepcije stižu dostavljači s visoko naslaganim stiroporskim kutijama punima hrane, uglavnom uvijek iste i uglavnom loše hrane iz catering kuhinja.

Ljudi koji zbog niza razloga paze što jedu, vade plastične kutije s hranom koju su pripremili kod kuće. Hranjenje na poslu pitanje je o kojem se ne govori puno. U Hrvatskoj rade deseci servisa za dostavu, i par servisa specijaliziranih za urede, preko kojih se hrana može naručivati unaprijed i koji primaju kolektivne narudžbe i pretplate. No, problem je uvijek isti: dosadna, generička jela koja se ponavljaju, bez stvarne nutricionističke vrijednosti, nerijetko upropaštena u dostavi. Nema ničeg tužnijeg od pohanog mesa koje se oznojilo su stiroporu.

Pitanje je i može li ta hrana biti bolja, s obzirom na price point. Ono što je prihvatljiva cijena za izlazak u restoran, nije prihvatljivo za ručak u uredu. Gost u restoran dolazi povremeno, spreman platiti posebno iskustvo. Kad računa prihvatljivu cijenu za ručak koji plaća svaki dan, zbraja to kao mjesečni trošak u budžetu i granica pada ozbiljno ispod pedeset kuna. 

Zagrebačka firma Jedem doma, koja je lokalnoj publici postala poznata kao jedini profesionalni servis za kućno kuhanje, u ovom je problemu vidjela šansu. Nakon godina kuhanja za uglavnom zaposlene klijente, uočili su nišu na tržištu koja nije pokrivena.

jedem-doma-temeljci
jedem-doma-kuharica

“Konkurencija servisa za dostavu hrane nije mala, posebno otkako je došao Wolt. Mi smo, međutim, uočili da sadržaj te dostave ne pokriva potrebe značajnog broja ljudi. Tu prvenstveno mislim na ljude koji veći dio dana provode u uredima, na žene, na mlađu urbanu publiku, ljude koji iz raznih razloga moraju paziti na nutricionistički sastav hrane koju jedu i, konačno, na ljude koji ne prihvaćaju da gablec mora biti menzaško jelo i žele uživati u hrani i na poslu,” kaže osnivačica Jedem doma Željka Maras, “Kad sve to zbrojite, riječ je o stotinama ljudi koji imaju problema s prehranom na poslu. To je profil naših klijenata, ljudi za koje Jedem doma kuha u njihovom domovima, oni su ti koji su nam ukazali na problem i inspirirali nas da uđemo u novi biznis.”

Tako je nastao novi koncept, Lunchbox, neka vrsta bento kutije za ured. Jedem doma nedavno je uselio u prostranu kuhinju u Savskoj ulici. “Naš glavni motiv za investiranje u vlastitu profesionalnu kuhinju bila je proizvodnja gotovih i polugotovih jela visoke kvalitete, namijenjenih brzom i lakom kuhanju kod kuće, ” objašnjava Željka Maras, na početku priče koja je brzo prerasla u još jedan novi projekt.

jedem-doma-temeljci
Svježe baze za kuhanje kod kuće nova su kategorija na hrvatskom tržištu

Svaki dan, Jedem doma kuha jedno jelo za dostavu. Ne funkcioniraju kao catering kuhinja. Model je sličniji Dark Kitchenu, novom konceptu koji osvaja tržište dostave. U dobro opremljenim, strateški pozicioniranim kuhinjama u velikim gradovima, brendovi poput Jedem doma pripremaju hranu restoranske kvalitete, sa svježim sezonskim namirnicama, začinima i nutricionistički kontroliranu. Jedina razlika između njih i restorana jest da Dark Kitchen nema restoran. Kuhaju isključivo za dostavu.

Kupci su zadovoljni jer dobivaju hranu restoranske kvalitete gotovo po cijenama fast fooda, a tvrtke koje zarađuju na ovom konceptu mogu postizati bolju cijenu bez troškova fizičkih restorana. U ponedjeljak u vrijeme ručka, u Jedem doma smo probali novi Lunchbox, curry od patlidžana, kuskus od karfiola sa svježim koprom i LCHF (low carb high fat) cheesecake s limetom. Prvo što nas je iznenadilo su bili okusi, koji nisu ni podsjećali na okuse hrane kakva inače stiže u urede.  Umjesto prekuhanog povrća iz zamrzivača dobili smo laganu jelo puno okusa i živih boja, sa svježim začinskim biljem, bogatim okusima začina i kokosovog mlijeka, desert koji nije presladak i sve skupa je imalo okus kuhanja kod kuće a ne u industrijskoj kuhinji. 

Sva jela u Lunchboxu su povrtna, a meso ili riba mogu se naručiti kao dodatak. “Taj koncept temeljimo na čistom iskustvu. Naša publika su ljudi u tridesetima, četrdesetima, pedesetima, s razvijenim ukusom i osviješteni o važnosti dobre hrane. Osamdeset posto ih u svakodnevnoj prehrani želi prvenstveno povrće i voće. Razloga za to je mnogo i uglavnom su kulturološki, donekle je riječ i o tradiciji i navikama, ” kaže Željka Maras, “Mi u osnovi kuhamo ono što većina Hrvata voli, samo što im s Lunchboxom to donosimo u iznenađujućim, trendi recepturama. Ljudi u uredima žele hranu što različitiju od  generičke hrane iz dostave i ne žele zbog nutricionističkih nužnosti žrtvovati uživanje u hrani.” 

Da biste dobili razliku koju kupci traže, kažu u Jedem doma, ključni su sastojci i način pripreme. Nabava koju su organizirali za dostavu slična je restoranskoj. “Glavni izazov našeg koncepta je ljudima ponuditi zaista dobru hranu za cijenu koju su spremni platiti, u slučaju dostave u urede, do je pedesetak kuha, ovisno o publici. Što znači da smo morali optimizirati nabavu i način pripreme,” kaže Željka Maras. “Sve što možemo kupujemo isti dan na Dolcu, kao i kad kuhamo za klijente kod kuće. Surađujemo izravno s OPG-ovima i s distributerima koji prodaju proizvode lokalnih proizvođača. Ne kupujemo smrznute sastojke. Sve pripremamo na kvalitetnim masnoćama, maslinovom ulju, sa svježim začinskim biljem, pravim čilijem, vlastitim začinskim mješavinama.” 

jedem-doma-lunchbox
Lunchbox

Cijena njihovog Lunchboxa je 55 kuna, jela prate sezone. Kad smo razgovarali u njihovom novom sjedištu, dok su u pećnicama mirisali kruhovi od prosenog brašna, radili su na nekoliko novih jela s bučom. U kuhinji ne koriste bijelo brašno ni bijeli šećer. Vjeruju da s raznolikošću, svježinom i pristupom kuhanju, nude dobru vrijednost za novac. “Još smo u testnoj fazi, i povratne informacije koje dobivamo od klijenata pokazuju da smo ispravno uočili potrebu tržišta,” kažu u Jedem doma.

Dodatna usluga koju su uveli potaknuti komentarima kupaca, je popodnevna dostava. “Puno ljudi ne stiže kuhati kod kuće, i s posla žele ponijeti Lunchbox koji im se svidio. Oni trebaju dostavu pretkraj radnog vremena. Mislimo da popodnevna dostava ima potencijala, kao i dostava u poslovne zgrade koje se nalaze u dijelovima grada praktički bez ijednog lokala u kojem se može nešto pristojno pojesti.” 

Kao što je često slučaj sa startupima, cijeli Lunchbox koncept nastao je iz druge ideje. Željka Maras i njen tim htjeli su skalirati biznis koji su razvili s kućnim kuhanjem. Odlučili su širiti posao linijom novih proizvoda za trgovine, svježih baza i polugotovih jela za kućno kuhanje. “Za dobro kuhanje morate imati dobar temeljac, umak, šalšu…svi znamo koliko vremena uzima njihova priprema. Htjeli smo ljudima ponuditi proizvod koji će im riješiti pitanje vremena, a opet omogućiti da zaista kuhaju kod kuće. Dok smo istraživali tržište za te proizvode, došli smo na ideju o Lunchboxu.”  

Tako je mali četveročlani tim Jedem doma koji je počeo kuhajući po kućama, narastao na desetero članova, razvio biznis s ozbiljnim komercijalnim potencijalom. U liniji Jedem doma za kuhanje kod kuće, trenutno imaju dvadesetak proizvoda. Kao i hrana u Lunchboxu, svi su skuhani bez bijelog brašna i bez šećera, ništa se ne smrzava, nema konzervansa ni drugih aditiva, hrana se smije samo šokirati ili vakuumirati. 

Dok za Lunchbox kuhaju modernija, sezonska jela, linija Jedem doma za kućno kuhanje fokusirana je na konvencionalnije okuse i baze: riblje i goveđe temeljce, umake poput šalše s mesnim okruglicama, povrtna jela poput koromača s mini rajčicama, jednostavna jela poput srdela u prosenim mrvicama koje samo treba staviti u vruće ulje, ili telećih odrezaka s travama za saltimboccu.

“Riječ je o bestselerima koje smo godinama najčešće pripremali u kućanstvima u kojima smo kuhali. Naši su klijenti jako voljeli jela koja mogu zagrijati u trenutku kada njima odgovara ili su unaprijed pripremljena na način da jelo trebaju tek dovršiti: ispeći u pećnici ili na tavi,” objašnjavaju u Jedem doma. Proizvodi se u hladnjaku mogu čuvati do pet dana. “Događa se da nam kupci dok naručuju Lunchbox za ured usput naruče i par stvari za kuhanje kod kuće. To nam je jako dobar znak, jer znači da ih pratimo cijeli dan. Ideja Jedem doma od početka je pomoći ljudima da unatoč hektičnom ritmu jedu toplo, domaće i zdravo i da pritom uživaju u hrani,” kaže Željka Maras. S Lunchboxom i linijom polugotovih proizvoda za kućno kuhanje, čvrsto se pozicioniraju u toj sve važnijoj niši. 

ČOKOLADA
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
  • BUZZ
  • RESTORANI
  • VINO
  • HOTELI
  • MIKSOLOGIJA
  • KONTAKT
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

Kako je popularni servis Jedem doma odlučio promijeniti način na koji jedemo na poslu (a i doma)

by Kult Plave Kamenice time to read: 6 min