U sedam godina koliko se održava tijekom zagrebačkog Adventa, Fuliranje je izraslo u najjači i najutjecajniji street food event u Hrvatskoj. Osmo izdanje predstavljeno ovih dana, potvrdilo je lanjske najave organizatora da će festival, kroz koji je u sedam godina prošlo nekoliko milijuna ljudi, i dalje nastaviti rasti. Ove godine Fuliranje se otvara 28. studenog na standardnoj lokaciji na Strossmayerovom trgu. U tridesetak kućica nastupat će neki od najpopularnijih hrvatskih restorana i barova, niz specijalnih božićnih koncepata, a neke kućice bit će suradnje Fuliranja i poznatih hrvatskih gastro brendova izvan ugostiteljstva.
Ove godine Fuliranje je posebno proširilo regionalnu ponudu. Otvorit će tri istarske kućice, Fermaj Tovara, restoran Vodnjanku i B.A.B. Piantinu. S Kornata dolazi konoba Opat Ante Božikova, u zimskoj varijanti s janjećom pekom i krvavicama. U bračkoj kućici radit će Biomania sa Zlatnog rata koja se predstavlja kao prvi organski street food brend u Hrvatskoj, a u hvarskoj Black Pepper. Riječki Nikas, vodeći hrvatski distributer premium brendova za ugostiteljstvo, na Fuliranju će predstaviti brendove Kikkoman, Tabasco i Illy.
Zagrebačke restorane predvodit će El Toro chefa Maria Mihelja s latinoameričkim street foodom, sjajni SOI chefa Vida Nikolića, Hanami chefa Mota Mochizukija koji ove godine premijerno nastupa i prvi put na Fuliranje donosi japansku hranu te Garden Bar&Kitchen chefa Marka Palfija. Uz njih, kućice će otvoriti Wurst Bar, Good Food, Bagua, Lumperaj, Berlin, RougeMarin koji ove zime u suradnji sa Sašom Špirancem lansira svoje kuhano vino Buke u osam okusa, Submarine i Sljeme s knedlama. Stare zvijezde Fuliranja T&T, izumitelji mobilnih sarmi i sličnih božićnih hitova, nedavno su u Zagrebu otvorili bistro Market, koji će masovnoj publici prvi put predstaviti upravo na Fuliranju.
Chef Mate Janković, pak, na Strossmayerovu trgu otvara Institut za kobasice, a pulski Mason Burgers&Staff vraća se u Zagreb nakon što je preskočio Zagreb Burger Festival. Prvi put na Fuliranje s vlastitim brendom Le Kolač dolazi Robert Hromalić, autor svojedobnog megahita Fuliranja, Timeove divovske Apple Pie fritule. Od novijih koncepata koji bi mogli privući pažnju Fuliranje je predstavilo Čiketinu (konačno se netko sjetio otvoriti kućicu s piletinom), Pokerai by Chili koji će prodavati razne vrste pokea i Munchy koji je lani dosta dobro prošao sa svojim bubble vaflima i ostalim slasticama.
Fuliranje se ove godine kobrendiralo s TasteAtlasom Matije Babića, aplikacije koja u cijelom svijetu traži najbolju lokalnu hranu. Na kućici Pastel de TasteAtlas ove sezone prodavat će se talijanska i portugalska ulična jela. Među kućicama s pićem najzanimljivije zvuči A most unusual gin garden koji nastupa s Botanicom, uvijek pouzdani Gingle Bells i Rakijarnica i Mangostin Molecular bar. I ove godine na Fuliranju će raditi bar za kućne ljubimce, uz nekoliko zona za odmor i grijanje i igraonica za djecu. Za glazbu, točnije 16 live nastupa i 35 DJ-a odgovoran je stari partner Fuliranja agencija Adriatic Coasting.
Foto/Sandro Sklepić