Najveći svjetski lanac za dostavu pizza, američki Domino’ Pizza, na proljeće otvara prvu poslovnicu u Hrvatskoj, piše Poslovni dnevnik. Domino’s franšizu preuzeli su Mihael Sviben i Nils David Gornall iz tvrtke All about pizza.
Prvi hrvatski Domino’s trebao bi se otvoriti travnju ili svibnju u Ulici kneza Mislava preko puta hotela Sheraton, a do kraja godine trebao bi se početi širiti u Zagrebu i Hrvatskoj. Domino’s je uz Pizza Hut najpoznatiji pizza brend na svijetu, danas dio multinacionalne korporacije koja je lani zabilježila najveći promet napravljen na pizzama u povijesti ovog biznisa.
Domino’s se u Hrvatskoj, najavljuje pričama o kvaliteti pizze, no riječ je prije svega o slavnom brendu, koji se proslavio specifičnim biznis modelom i revolucijom koju je napravio u dostavi pizze, kad su prvi pronašli način kako pizzu ispeći i dostaviti dovoljno brzo da ostane topla i hrskava, a ljudima opet omogućiti zanimljiv izbor i da pizza bude uvijek ista. Dok se neki servisi povlače s rubova Zagreba jer ne mogu osigurati dovoljno efikasnu dostavu da hrana kupcima stigne u optimalnom stanju, dok neke od najpopularnijih pizzerija iz istog razloga odustaju od dostave, Domino’s garantira da će u cijelom Zagrebu dostavljati pizzu za 30 minuta.
Domino’s Pizzu su 1960-tih osnovala braća Tom i James Monaghan, kad su u Michiganu preuzeli malu pizzeriju koja je bila dio lanca DomiNick. Nakon što su otvorili još par lokala, objedinili su ih pod brendom Domino’s jer nisu smjeli koristiti ime DomiNick.
Prvu franšizu prodali su 1967. a do 1978. već su imali 200 lokala. Početkom osamdesetih počeli su se širiti u Kanadu, Veliku Britaniju i Japan, a danas rade u 16.000 lokala na 85 tržišta. Nakon što su Monaghani izišli iz biznisa, 93 posto tvrtke kupio je privatni fond Bain Capital. Platili su milijardu dolara. Kompanija je 2004. izišla na njujoršku burzu.
Uspjeh Domino’sa temelji se na nekoliko stvari. Prvo je precizno ciljanje publike, to su mlađi kupci u dobi od 18 do 35 godina, ljudi koji rade u uredima ili mladi zaposleni parovi i obitelji te organizatori evenata. Njihov marketing primjerice posebno cilja ljubitelje sporta, s velikim akcijama tijekom najgledanijih sportskih događaja. Kao glavnu dodanu vrijednost Domino’s predstavlja svoj brend koji je prepoznatljiv valjda koliko i Coca Cola, konzistentnost proizvoda i brzinu usluge, pristupačnost u naručivanju, doseg, efikasnost lanca nabave koji je vertikalno integriran i inovacije poput popularnih receptura, tehnologija prodaje i kanala prodaje.
S rastom industrije online naručivanja i dostave hrane, Domino’s je dodatno ojačao poziciju na tržištu. Dostava hrane i u Hrvatskoj raste golemim stopama i konkurencija jača. Ali servisi se muče sa specifičnostima tržišta, od radne snage i kupovne moći do organizacije restorana i mogućih stopa rasta jer u Hrvatskoj nema puno gradova u kojima se masovnom pizzom i s dostavom može napraviti ozbiljan biznis, a potencijal turističke sezone još nije dovoljno istražen. Bit će zanimljivo vidjeti kako će hrvatski franšizeri uspjeti prenijeti Domino’ Pizza standarde u Zagreb i kako će to utjecati na lokalnu konkurenciju.