Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Chozen je najbolje koncipirani brend čokolade u Hrvatskoj. Ali ima dva ozbiljna problema

chozen

Chozen je najbolje koncipiran hrvatski brend čokolade. Unboxing ovih pralina, koje čokolatijer Dražen Zeljković, profesionalac iz kreativne industrije koji je u čokoladi pronašao novi poziv, školski tehnički naziva čokoladnim bombonima, jako je ugodno iskustvo.

Sve, od teksture kutije preko loga, male naljepnice na papiru u kutiji do cjelokupnog identiteta (Chozen je skraćeno od chocolate zen a logo je znak peace u obliku praline) besprijekorno je. Praline izgledaju savršeno. Chozen su vjerojatno najbolje dizajnirane čokolade koje se trenutno mogu kupiti u Hrvatskoj. Proizvode se u malim serijama i prodaju se u Muzeju čokolade, u trgovini Wonderland u Mesničkoj ili ih možete naručiti izravno od čokolatijera. Chozen dolazi u šest okusa: lješnjak, speculaas keksi s malinom, limeta i kardamom, suncokret i kim, bučino ulje i ganache od vanilije te lješnjak i kokice. U kutije ide dvanaest pralina. Cijena je 120 kuna.

chozen-packaging

Kad Chozen pralinu uzmete u ruku, vidite da je čokolada za školjku dobro temperirana, sve je tanko, napeto, precizno i hrskavo. I tu sreća prestaje. Chozen, naime, ima golemi problema sa samom sirovinom. Koliko god čokolada koju koriste imala dobre tehničke performanse, riječ je o čokoladi slabog karaktera, u kojoj se previše osjeti šećer. Punjenja su drugi problem, uvelike povezan sa čokoladom.

Praline, ili čokoladni bomboni kako ih naziva Chozen, genijalan su format jer na poseban način spajaju okus i teksturu čokolade sa sastojcima kojima se čokoladne školjkice pune. Kad čokoladnu školjkicu zdrobite u ustima, okusi bi trebali eksplodirati. No, s obzirom da je Chozenova čokolada slabog okusa, imate osjećaj da jedete samo punjenja, koja pritom nisu dovoljno balansirana: slani elementi su preslani i prekrivaju druge okuse, orašasti okusi ne dolaze do izražaja jer se utapaju u višku slatkoće (osim kod lješnjaka gdje stvar spašava cijeli tostirani lješnjak), kiseline također prejako iskaču i zapravo naglašavaju slatkoću i masnoću koje dominiraju u punjenjima, umjesto da ih režu i osvježavaju. Bolji dojam ostavljaju speculaas keksi s malinom, i to zbog dobrog voćnog elementa, te limeta s pistacijom i kardamomom, opet zbog citrusa i začina, dok punjenje od pistacija ima preblag okus pa do izražaja više dolazi slatkoća nego raskoš pistacija.

Chozen je izvrstan koncept, ali čokolatijerstvo je izuzetno teška disciplina. Zahtijeva znanja i sastojke do kojih nije jednostavno doći, godine prakse i posvećenost kvaliteti koja često prkosi logici biznisa. Ambicija Chozena je nesporna i vjerujemo da će se čokolade s vremenom poboljšavati. Kod više smo hrvatskih čokolatijera pratili kako su počinjali s osrednijm proizvodima da bi danas na tržište izbacivali sve ozbiljnije čokolade. Riječ je o mukotrpnom i dugom procesu pokušaja, pogreške i učenja, koji i Chozen mora proći. Zasad, dizajn i prezentacija vode pred okusima. 

ČOKOLADA
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
  • BUZZ
  • RESTORANI
  • VINO
  • HOTELI
  • MIKSOLOGIJA
  • KONTAKT
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

Chozen je najbolje koncipirani brend čokolade u Hrvatskoj. Ali ima dva ozbiljna problema

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min