S više od 4,6 milijuna pregleda na YouTubeu, reklo bi se da je marketinška kreativa IKEE negdje pogodila u žicu. U novoj reklami Let’s Relax ismijavaju opsesiju fotografiranjem hrane i dijeljenjem fotografija na društvenim mrežama. Kratki film počinje serviranjem večere na francuskom dvoru koje se na samom početku prekida, da bi slikar naslikao prizor na stolu. Gladni dvorjani satim čekaju da se slika kočijama odveze u Pariz da je svi vide, da se glasnici vrate s odobrenjem slike i da tek onda počne večera, a završava scenom tipičnom za tisuće stanova i restorana, u kojoj gladna djevojčica čeka da tata snimi večeru. Reklama i slogan Let’s Relax, novi su prilog masovnom ironiziranju food porna, trenda koji, ipak, ne pokazuje ni najmanje znakove jenjavanja. Naprotiv.
Nedavno objavljeni rezultati studije o ovom fenomenu provedene na Sveučilištu u San Diegu, pokazali su da je food porn “nusproizvod osjetilne želje za bilježenjem izuzetno privlačnih objekata”. Ljudi koji strastveno fotografiraju hranu time jačaju svoju percepciju okusa i tekstura, pa si je praktički čine ukusnijom. I to ne samo sebi. Nekoliko nepovezanih studija pokazao je da se receptori jače aktiviraju i kod pregledavanja tuđih fotografija hrane na Instagramu, uglavnom zbog dobro poznatog efekta odgađanja užitka. Tako da nam je hashtag #eatinghealthy vjerojatno najbolji prijatelj za iduću dijetu u kojoj ćemo živjeti na-salatama-bez-ičega.