Plan Španjolske, jedne od vodećih svjetskih turističkih sila, da ostavi granice zatvorenima i da se ovog ljeta koncentrira isključivo na domaće turista, sasvim je logičan. Prvo, Španjolska je epidemiju dočekala nespremno i naivno, što je uzrokovalo strahovite ljudske gubitke. Kad vrhunac epidemije prođe, Španjolska će morati biti posebno oprezna.
Drugo, orijentacija na domaće goste jedino je razumno rješenje u vrijeme kad se cijeli svijet boji putovati. Čak i da korona sutra naprosto nestane (što se nažalost neće dogoditi), ljudi će još dugo osjećati nelagodu i anksioznost pri samoj pomisli da moraju otići na aerodrom. I taj će osjećaj straha trajati dok se god ne pronađe cjepivo.
I Hrvatska se, kao što smo više puta pisali, mora orijentirati na domaće goste. Velikim je turističkim tvrtkama to već neko vrijeme jasno. No, kad epidemija prođe Hrvatska treba otvoriti granice, barem za državljane onih zemalja koje su se uspješno borile protiv korone, poput Austrije i Slovenije. Te su zemlje ionako naša jaka emitivna tržišta. Hrvatska se krizna turistička strategija treba, dakle, bazirati na dva elementa: na domaćim gostima i na strancima iz relativno sigurnih zemalja, koji automobilima mogu doći ravno od svog doma do svog smještaja na moru.