Jutros smo s jednim uglednim i uspješnim zagrebačkim restoraterom razgovarali o uputama koje je Stožer za civilnu zaštitu donio za rad restorana u dostavi i drive-inu, ali i o puno važnijem pitanju: o pravilima za rad restorana, kad se restorani ponovo normalno otvore, što bi se trebalo početi događati idući mjesec. Naš sugovornik drži da su upute za rad u dostavi uglavnom dobre, uz iznimku pravila naplate, o čemu smo danas već pisali.
Međutim, izrazito je zabrinut kad je riječ o novim pravilima za rad restorana poslije lockdowna. “I ja i brojni moji kolege smatramo kako bi u izradi tih pravila morao sudjelovati netko od nas, dakle profesionalac iz ugostiteljske industrije. Jer, liječnici i epidemiolozi zaista me znaju kako funkcionira ugostiteljska industrija, pa mislimo da oni ne mogu samostalno donositi pravila o našem poslu, “ kaže sugovornik Kulta Plave Kamenice.
“Dakle, pri donošenju novih pravila mora se uzeti u obzir isplativost samog posla. Pravila ne smiju biti takva da se restoranima ne isplati raditi, i da na kraju ipak moraju poslati ljude na burzu. Drugo, mi radimo s hranom, naš je posao i do sad podlijegao strogim higijenskim propisima, jer nitko ne želi da mu se gost bilo čime zarazi. Nepoštovanje higijenskih propisa i eventualna zaraza ili trovanje hranom ubijaju restorane, pa smo mi već davno uveli puno strože higijenske mjere od većine drugih uslužnih industrija, od osobne higijene do promjene stolnjaka poslije svakog gosta.
I treće, ljudi se u restoranima kreću puno manje nego u trgovinama. Čovjek dobije svoj stol, pa dva sata sjedi za stolom. Kad se diže, ide jedino do WC-a. U restoranima se ljudi ne kreću. Oni su statični. Zato u restoranima i inače ne dolazi do zaraza. Nasuprot tome, u trgovinama i na tržnicama ljudi stalno cirkuliraju, pa su mogućnosti zaraza puno veće..
Naposljetku kontakt između gosta i konobara zapravo je minimalan u usporedbi s kontaktom između gosta i radnika u frizeraju, ali i u nekim trgovinama. Zbog svega ovoga zaista mislimo da se pri donošenju novih pravila za rad restorana sve bitne činjenice moraju uzeti u obzir. Zato bi bilo neophodno da Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Stožer civilne zaštite u izradu pravila uključe profesionalca iz restoranske industrije ,” završio je naš sugovornik.