Ovih smo dana u Konzumu na Kvatriću, koji je bio ugodno prazan u večernjim satima, kupili humus srpskog branda Ribella. Ribella iz Bačkog Jarka relativno je novi brand, na čijoj se web stranici ime Ribella prevodi kao znak buntovništva.
Nažalost, u njihovom Humusu Natural nema baš ništa buntovničko, uzbudljivo ni inovativno. Riječ je o glatkoj kremi teškog okusa lagano užeglog tahinija, zakiseljenoj nekom industrijskom kiselinom, koja bi trebala imitirati okus prirodnog limuna. I to je sve. Ovaj neugodni namaz bacili smo u smeće poslije druge žličice, premda i kod kuće respektiramo zero waste politiku.
O Ribellinom humusu ne bismo pisali da nije karakterističan za skoro cijelu ponudu humusa u hrvatskim supermarketima. Naime, najrašireniji brand, Sana iz Koprivnice, jednako je loš kao Ribella, samo što ima nešto grublju, prirodniju konzistenciju. Argetin, navodno upmarket humus , tek je na rubu jestivog. Zanimljivo je da se u sva ova tri humusa ni u tragovima ne osjeti maslinovo ulje, koje je esencijalni sastojak humusa, odmah iza slanutka i tahinija. Humus je vrijedna bliskoistočna delikatesa i jako trendovski proizvod. No, zasad ga zaista trebate raditi doma, jer ovo što se prodaje u samoposluživanjima nema nikakve veze s pravim humusom.