“Posve je jasno da Dubrovnik ove sezone mora postati destinacija koja nudi vrijednost za novac. I to na svim razinama,“ rekao nam je danas Lukša Jakobušić, vlasnik One Suite Hotela u Župi Dubrovačkoj, koji na Booking.comu ima ocjenu 9.6. “Što znači vrijednost za novac?” nastavio je Jakobušić, “U dubrovačkom slučaju to znači da se načelo vrijednosti za novac mora primijenjivati za cijelu vertikalu turističkih usluga. Počevši od Croatie Airlinesa koji treba sniziti cijene, preko Ubera i drugih taksija koji također trebaju sniziti cijene, hotela koji uz razumne cijene trebaju gostima nuditi dodatne sadržaje, pa do snižavanja cijena za ulaznice na Zidine te naposljetku do kafića i restorana”.
“Dubrovački restorani ove godine ne smiju biti najskuplji u ovom dijelu svijeta kao što su to bili lanjskih godina. U krajnjoj liniji, ja kao hotelijer prvi ne želim poslati gosta u restoran gdje večera za dvoje košta više od cijene smuještaja. Sve oko nas se promijenilo, pa se tako dubrovački pristup turizmu mora promijeniti. Nadam se da je svima u Dubrovniku to potpuno jasno.”
Gospodin Jakobušić drži kako je ova godina prilika da Dubrovnik napokon otkriju domaći gosti: “Mi prijašnjih godina uopće nismo imali domaće goste osim malog broja ljudi iz Zagreba, jer je Duborvnik bio uvjerljivo preskup za domaće goste. Međutim, postane li Dubrovnik value for money, vjerujem da bismo mogli privući dosta dalmatinskih gostiju kojima je Dubrovnik praktički autodestinacija. Osim toga, računamo i na puno više gostiju iz Zagreba za što je, ponavljam, potrebno smanjti cijene aviokarata. Kad je riječ o stranim gostima, sve će ovisiti o čarterima. Jasno je da nam ove godine neće doći nitko iz Amerike. American Airliens otkazao je ugovor o slijetanju u Dubrovnik. Međutim, i dalje se nadamo čarterima iz Velike Britanije i Skandinavije. Skandinavci su tradiconalno naši izvrsni gosti, a kod njih je epidemiološka situacija uglavnom dobra.”
Jakobušić je definirao i jedan specifičan razlog posjeta Dubrovniku ovoga ljeta, koji se naizgled čini banalnim ali je zapravo dubinski važan. ”Ovo je prvo ljeto nakon 2009. godine da turisti zaista mogu doživjeti pravi Dubrovnik, nezagušen gužvama na Stradunu, redovima na Zidinama i pred žičarom ili kaosom na plažama. Svatko tko ovoga ljeta dođe u Dubrovnik, vidjet će zašto je Dubrovnik najljepti grad u ovom dijelu Europe i uvjerit će se da Dubrovnik ima prekrasno more i plaže.“
Usprkos dubrovačkoj izoliranosti u vrijeme kad je ionako komplicirano putovati, Jakobušić je optimist. ”I ja osobno živim od turizma, i sve što imam uloženo je u One Suite. Cijeli Dubrovnik živi isključivo od turizma. Dubrovnik se usprkos sadašnjim okolnostima, neće predati, nego će se nastaviti boriti da privuče što više turista. Mi nemamo drugog izbora,” zaključuje gospodin Jakobušić, koji smatra da je upravo neophodno afirmirati sve moguće pozitivne aspekte ljetovanja u Dubrovniku u vrijeme korone; od pristupačnijih cijena smještaja, restorana, barova i Zidina, do sustavnih obilazaka lokalnih vinarija.
One Suite Hotel nije se zatvorio nijedan dan za vrijeme lockdowna. Riječ je o hotelu s pet zvjezdica koji i inače radi cijelu godinu, a koji je u protekla dva mjeseca naprosto dežurao. S dopuštenjem za otvaranje kafića, otvorio se i One Suiteov bar One Lokal, koji je na posao krenuo s deset posto nižim cijenama za sve konzumacije.
U Dubrovnik redovito dolazimo više od trideset godina. Dubrovnik je zadnji put bio šire prihvatljiv domaćim gostima u prvim poratnim godinama. U dvijetisućitim godinama pretvorio se i turistički gledajući u Veneciju istočnog Jadrana, s venecijanskim cijenama, gužvama i publikom. Bilo bi sjajno kad bi se Dubrovnik ove sezone uspio prilagoditi hrvatskim gostima.