U nedavno objavljivanim anketama, gotovo 60 posto Hrvata reklo je da je za potpunu zabranu rada nedjeljom. Istodobno, istraživanja pokazuju da od 1,52 milijuna hrvatskih kućanstava njih 1,48 milijuna kupuje nedjeljom. Prema novim ispitivanjima koje je objavio GfK, samo 2,6 posto kućanstava u Hrvatskoj ne kupuje nedjeljom, objavio je portal Ja Trgovac.
Ipak, izjašnjavanje protiv rada nedjeljom istraživači tržišta ne smatraju nelogičnim. Tvrde da ljudi bez obzira na svoja vjerska ili politička uvjerenja nedjeljom kupuju naprosto zato što mogu jer trgovine rade i to im je praktično. “Komocija je jedan od trendova koji vrlo snažno oblikuju naše kupovno ponašanje”, objašnjavaju u GfK. Zato smatraju da je očekivanje da se promet od nedjelje rasporedi na druge dane u tjednu “iluzorno.”
Analize koje GfK redovito provodi pokazale su da se pritisak na promet robe razlikuje ovisno o vrstama artikala. Zatvaranje trgovina nedjeljom među ostalim najviše utječe na prodaju pekarskih proizvoda, piva, gazirane vode i sokova, svježeg mesa, povrća, kolača i vina. Među trgovačkim lancima jače posljedice zabrane rada nedjeljom osjetit će Plodine Tommy i Studenac, jer subotom ne prodaju dovoljno da bi kompenzirali nedjelju, a od najjačih lanaca najizloženiji je Spar. Prema procjenama strupčnjaka, zatvaranje trgovina nedjeljom ukupnu vrijednost tržišta smanjuje za tri posto.