Hrvatska, kao i svjetska restoranska industrija, u golemoj je krizi i bori se za čisto preživljavanje. Stoga je logično da se kriteriji u izvještavanju o restoranima promijene i postanu blaži nego u normalnim okolnostima. Mediji koji prate restoranski biznis sada trebaju podržavati restoransku industriju. No, to ne znači da nije potrebno ukazivati na očigledne greške koje ne samo da kompromitiraju pojedini restoran, nego udaljuju goste za koje se restoran bori. Evo liste očiglednih tehničkih pogrešaka, koje je lako ispraviti uz malo truda, savjesnosti i profesionalne kompetentnosti.
Dakle, topla hrana mora se servirati na zagrijanim tanjurima. To osobito vrijedi za steakove, ribu i pizzu. Donijeti gosti biftek na hladnom tanjuru greška je zbog koje bi se u ugostiteljskim školama trebalo padati razred. U zaista ozbiljnim restoranima sva se topla jela serviraju na toplim ili vrućim tanjurima
Prilično je neugodno kad u vašoj košarici za kruh, dobijete sasušeni, žilavi ili tvrdi kruh. Dva su razloga za to, oba vezana uz lijenost i nepoštovanje gosta. Prvo, u nekim se restoranima kruh nareže i stavlja u košarice u deset ujutro, pa tako čeka ručak, što je naravno praksa za debeli žuti karton. Drugo, pojedini restorani, kako bi uštedjeli, poslužuju jučerašnji kruh, što je čisti crveni karton.
Salate moraju biti svježe narezane, i začinjene doslovno minutu prije serviranja. Praksa pripreme salata unaprijed spada među gore običaje u domaćem ugostiteljstvu. Zar zaista bilo tko misli da se gostima jede sparušena salata?
Okej, iluzija je da restorani rade sa zaista svježom ribom. Većina restorana zbog raznih razloga radi sa smrznutom divljom ribom, i sa svježom uzgojenom ribom. Međutim, niz restorana, uključujući i neke vrlo poznate, ponovo smrzava neprodanu odmrznutu ribu. Riječ je o potencijalno zdravstveno opasnoj praksi, koja graniči s kriminalom.
Nažalost, dobar dio riva i plaža u našim poznatim i manje poznatim turističkim gradovima zaudara po pregorenom ulju. Redovita zamjena ulja u fritezama spada među elementarne tehničke preduvjete za pošteno obavljanje ugostiteljskog posla.
Vjerojatno nitko ne želi jesti hladnu juhu, ako nije riječ o gazpachu. Međutim, ne dešava se tako rijetko, da vam donesu nedovoljno toplu juhu. Isto tako, nitko ne želi jesti mlake kamenice, ali nam se često događa, i to na moru na plus trideset, da kamenice nisu servirane na ledu ili da je leda premalo. Malo tko želi jesti hladno pečenje s ražnja koje, međutim, također katkad završava na stolu. Sve se ovakve situacije nogu izbjeći s malo pažnje, ali i uz uvođenje preciznih protokola za posluživanje hrane.