Gospodin u plavom puloveru drži dvije vrećice krumpira i kaže “Ne volim dotepence, naravno, mislim na povrće”u Lidlovoj TV reklami. Ne volim dotepence u hrvatskom kontekstu ima niz izravnih političkih značenja. Recimo, prije dvadesetak i više godina ta se ružna kvazizagrebačka fraza, odnosila na Hercegovce i Bosance koji su došli živjeti u Zagreb. Tada su oni bili dotepenci. Danas je potpuno jasno da se ta fraza referira ne imigrante iz islamskih zemalja. Lidl, dakle, prodaje krumpir i povrće tako što se psihološki podsvjesno solidarizira s masovnim hrvatskim strahom od imigranata. Jer, tko su dotepenci ako ne imigranti.
Lidl pokušava prodavati svoju robu na protuimigrantskoj psihozi. Zbog takve bi se, očigledno politički i etnički manipulativne i moralno nedopustive reklame, Lidl u većini zapadnih zemalja morao ispričati i povući sporni reklamu. U sadašnjim američkim političkim okolnostima, direktor Lidla vjerojatno bi morao podnijeti ostavku.
Lidlova nova reklama: “ NE VOLIM dotepence, samo domaće !” Sramotno i za svaku osudu. Da pobrojimo sve proizvode koji se nude u Lidlu, a nisu iz Hrvatske ?!💩💩💩
— deran (@deranpero) April 22, 2020
U Hrvatskoj se međutim, iako se ova reklama emitira već tjednima, nitko nije ni osvrnuo na ovo zaista uvredljivo podilaženje najgorim malograđanskim porivima.