Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Je li hrvatska turistička industrija počinila stratešku pogrešku ignoriranjem domaćih turista?

bacvice

HINA je jučer objavila da u Hrvatskoj boravi nešto više od 110 tisuća turista, od toga 79 tisuća stranih i samo 32 tisuće domaćih. Većina domaćih gostiju očito se odmara u Viru , koji je na drugom mjestu među najposjećenijim destinacijama (prvi je Rovinj).

Vir je , međutim, nekomercijalna destinacija. Ondje nema ni jednog hotela. Vir je vikendaško i apartmansko naselje. Sasvim je neobično da je stranih turista, osobito Nijemaca, puno više nego domaćih, s obzirom na činjenicu da Njemačka zapravo još nije otvorila granice i da se sustav slobodnog  kretanja unutar država Europske unije uspostavlja tek sutra i preksutra.

Na moru bi sada trebalo biti puno više domaćih turista: cijene hotelskog smještaja najniže su unatrag pet godina,cijene u ugostiteljstvu također su niže nego ranije,  barem u južnoj Dalmaciji gdje su restorani i kafići uveli popuste na svoje redovne cjenike. I benzin je jeftiniji nego lani. Zašto onda hrvatskih turista nema na moru , iako se ove godine ne mora čekati ni kraj škole, osim kad je riječ o učenicima prva četiri razreda i o maturantima? Među ostalim i zato što ih nitko ne zove.

Do prije samo nekoliko tjedana velike hotelske tvrtke nisu još ni znale koje će hotele otvoriti i kad će ih otvoriti. Onda su skupa s turističkim zajednicama pojedinih destinacija odlučile sve promotivne kampanje usmjeriti prema stranim gostima. Samo se mali hoteli aktivno bore za domaće goste, pa su uglavnom potpuno bukirani, od Navisa u Opatiji do One Suite Hotela u Dubrovniku.

Veći dio hrvatske turističke industrije, u razumljivo paničnom strahu od ove sezone i činjenice da su hoteli mjesecima bili bez ikakvih prihoda, odlučio se pomalo panično boriti isključivo za strane goste, dok se susjedne zemlje bore pretežno za domaće goste. Tako je, strateški duboko pogrešnom odlukom,  propuštena velika prilika da se hoteli i kampovi napune domaćim gostima i da se kroz domaći turizam barem donekle kompenziraju dosadašnji gubici u turizmu.

U sezoni koja je trebala proteći u znaku hrvatskih turista, oni su prepušteni malim privatnim inicijativama ili pomalo smiješnim državnim potezima poput Cro kartice, državni portal za bukiranje smještaja da ne spominjemo.

ČOKOLADA
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
  • BUZZ
  • RESTORANI
  • VINO
  • HOTELI
  • MIKSOLOGIJA
  • KONTAKT
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

Je li hrvatska turistička industrija počinila stratešku pogrešku ignoriranjem domaćih turista?

by Kult Plave Kamenice time to read: 2 min