Očigledno je da će pandemija korone imati dalekosežan utjecaj na potrošačke navike. Neke promjene već se vide. Nedavno objavljeno novo Euromonitorovo godišnje međunarodno istraživanje o digitalizaciji potrošnje pokazuje neposredne efekte karantene i nove percepcije sigurnosti odnosno potrebe ljudi da smanje fizički kontakt. Euromonitor je u ožujku i travnju ispitao 20 tisuća kupacau 20 zemalja, točno u trenutku kad je pandemija bila na vrhuncu i kad su vlade počele proglašavati karantene.
Euromonitor je objavio da 35 posto ljudi radije kupuje hranu koristeći beskontaktne opcije u trgovinama. Iako je pandemija povećala interes za beskontaktno plaćanje i nraučivanje dostave, kupci kažu da trgovine nemaju dovoljno opcija za skeniranje proizvoda i samostalnu kupovinu bez kontakta s prodavačima i blagajnicima.
Kada bi ih imali, kupci kažu da bi puno više koristili beskontaktnu kupovinu jer bi im to osim što smanjuje rizik od zaraze uštedjelo i vrijeme. Supermarketi i trgovine hranom već su počeli pojačavati tehnološka rješenja za samostalnu kupovinu i naplatu, ali Euromonitor upozorava da bi ih trebale počele slijediti i druge trgovine.
Uglavnom, 31 posto ispitanika u istraživanju reklo je da hranu i piće kupuju preko pametnih telefona, 21 naručuje preko kompjutera, 12 posto koristi tablet a 7 posto druge uređaje. Pritom polovica ispitanika plaća preko mobilnih aplikacija.
U online kupovini hrane kupce najviše nerviraju neažurirani podaci o raspoloživosti proizvoda što je posebno došlo do izražaja u velikim skokovima potražnje tijekom karantene. Nakon ukidanja karantena puno više se koristi online kupovina s preuzimanjem u trgovini, što stvara dodatni pritisak na trgovce da ažuriraju podatke u realnom vremenu.
Gotovo pola ispitanika također je reklo da dostavu hrane iz restorana naručuju preko pametnih telefona, a 42 posto osobno u restoranu.Pritom njih 57 koristi mobilne aplikacije, 40 posto web stranice za plaćanje. Dostava se naručuju češće nego prije pandemije i nakon što su se otvorili restorani. Bilo bi zanimljivo vidjeti kakve će statistike biti za godinu dana. Hoće li se ljudi vratiti svojim navikama otprije pandemije ili će zbog sigurnosti i praktičnosti online kupovina hrane ostati rješenje.