Jedan od najpoznatijih zagrebačkih restoranskih brendova RougeMarin nakon lockdowna ulazi na novi teren. Njihova golema kuhinja od 400 četvornih metara postala je proizvodni pogon, a u prostoru nekadašnjeg RougeMarin Cityja u Petrinjskoj ulici početkom kolovoza trebao bi početi raditi RougeMarin Doma, prva hrvatska trgovina specijalizirana za kućno kuhanje. RougeMarin Doma prodavat će temeljce, umake, tijesta spremna za pečenje, konfekcionirano meso, marinade, kruh, fermentirane proizvode, svježe namirnice, sve što je potrebno za lakše kuhanje kod kuće.
Pandemija korona virusa iz temelja je protresla poslovni model restoranske industrije. Dok polako izlaze iz lockdowna, restorani se suočavaju s novom stvarnošću; gotovo prepolovljenim brojem zaposlenih, novim senzibilitetom gostiju, strahom od jedne od najgorih ekonomskih kriza u povijesti, protuepidemijskim mjerama i novim navikama, ponajprije navikama kućnog kuhanja i online naručivanja koje su u karanteni postale masovne. Tijekom lockdowna, restorani su prekinuti promet pokušavali nadomjestiti dostavom. Sada traže nove načine povećanja prometa ugroženog blokadom catering industrije, slabijim prometom na festivalima i manjkom turista.
“Naš glavni restoran RougeMarin radi na 90 posto lanjskog prometa, ali zbog zamrlog tržišta evenata ukupni promet u cijelom sistemu pao je 55 posto,” kaže vlasnik RougeMarina Marin Medak, “Nakon što smo bili prisiljeni značajno smanjiti broj zaposlenih, preostala radna mjesta odlučili smo sačuvati i proizvodnjom hrane.”
RougeMarin će praktički staviti u puni pogon infrastrukturu koju već ima, ali ulazak u proizvodnju hrane, osim što pravno ni logistički nije jednostavan zadatak, izlaže ga i novoj konkurenciji. RougeMarinova trgovina s gotovim i polugotovim proizvodima za kuhanje morat će se natjecati sa supermarketima. “Da, ljudi su navikli kupovati u supermarketima, ali naš koncept ima očigledne prednosti u toj konkurenciji,” kaže Medak, “Svu hranu proizvodimo sami, od marinada za meso, preko pravih biljnih mlijeka s najmanje 25 posto oraščića do čokolade, proteinskih pločica, naših 24 sata fermentiranih jogurta i čipseva od voća i povrća. U cijelom sistemu uveli smo načelo održivosti i zero waste pristup. Namirnice koje ulaze u naše kuhinje iskorištavamo u potpunosti i sve proizvode pakiramo u papir i staklo. U prvoj fazi ćemo samo vakuumirano meso prodavati u plastičnoj ambalaži, a cilj nam je što prije potpuno izbaciti plastiku. Dakle, s kvalitetnim svježim proizvodima s kraćim rokom trajanja, koji nemaju aditiva ni konzervansa i stižu u potpuno ekološkoj ambalaži, vjerujem da ćemo pronaći tržišnu nišu, a to su kupci koji brinu za zdravlje i za održivost.”
Osim kao trgovina specijalizirana za kućno kuhanje, RougeMarin Doma radit će i kao deli s jednostavnim dnevnim jelima. U idućoj fazi sve će gotove proizvode prodavati preko web shopa.