Britanska marketinška industrija je na nogama. Vlada je najavila zabranu reklamiranja junk fooda, u sklopu strategije borbe protiv pretilosti kao “tempirane bombe” javnog zdravlja. Marketinške agencije udružuju se u akciji protiv ove zabrane, koja zasad predviđa da se reklame za junk food na internetu i televiziji dopuste samo nakon devet navečer, ali razmatraju i uvođenje potpune zabrane.
Zdravstveni stručnjaci oprezno pozdravili su Vladin plan iako upozoravaju da se njime previše toga ostavlja osobnoj odgovornosti umjesto da se naglasi pravi problem, a to je zdravstvena nejednakost. Liječnici koji kritiziraju ovu strategiju kažu da ona uopće ne uzima u obzir da je pretilost i rezultat bioloških, genetskih i socijalnih faktora, a ne samo osobnih izbora.
Strategija borbe protiv pretilosti predviđa i zabranu prodaje čokoladica, grickalica i slatkiša na blagajnama, obvezno navođenje kalorijske vrijednosti na jelovnicima pubova i restorana, na bocama alkoholnih pića i vinskim kartama. Procjenjuje se da se 10 posto svih kalorija u Velikoj Britaniji unese kroz piće.
Britanski premijer Boris Johnson i ministar zdravstva Matt Hancock naglašavaju da je pretilost nova fronta u borbi protiv korona virusa, zbog teorije da su pretile osobe pod puno većim rizikom od teških i smrtnih posljedica zaraze. Osam posto zaraženih u kritičnom stanju u britanskim bolnicama pati od pretilosti. Osim zabrana, žele uvesti i program javnog informiranja. Gotovo dvije trećine Britanaca je pretilo, a posebno je zabrinjavajuće što od pretilosti pati svako treće dijete u osnovnoj školi.
Naravno, s Borisom Johnsonom ništa ne može proći bez ispada. Promovirajući plan, britanska vlada objavila je premijerove fotografije s izjavom da je nakon izlaska iz bolnice (bio je hospitaliziran u teškom stanju zbog korone) izgubio šest kilograma šećući psa. Prema analizi organizaciej Cancer Research UK, gotovo polovica svih reklama za hranu na najgledanijim britanskim kanalima promovira junk food. Zakup tremina između šest popodne i devet navečer je 60 posto veći od ostalih, a riječ je o razdoblju u kojem televiziju gledaju djeca. Bez tih reklama britanske televizije imat će ozbiljnih financijskih problema.