Prije deset godina dvije su britanske firme, jedna marketinška i jedna specijalizirana za filmske specijalne efekte, predstavile su novu tehnološku mogućnost reklamiranja product placementom. Na prezentaciji u Manchesteru, Brandirector.com i Red Vision Vfx otkrili su zajednički projekt, softver koji omogućava da se na istom mjestu u filmu ili seriji na različitim tržištima prikazuje različiti proizvo. Pa ako primjerice u filmu u sceni na stolu stoji francuski šampanjac, za britansko tržište u istu scenu može se umontirali boca britanskog pjenušca, a za hrvatsko nekog pjenušca s Plešivice.
I za velike globalne klijente, a i za one manje, to je bila revolucionarna mogućnost. Na prezentaciji je prikazano kako se u istom filmu na različitim tržištima mogu prikazivati različiti automobili. Jumbo plakat u jednom kadru pokazivao je Vauxhall za Engleze, Opel za Europljane i Holden za Australce.
Ova mogućnost reklamiranja odnedavno je dostupna i hrvatskim oglašivačima. Sphots je internacionalni tim marketingaša i specijalista za product placement u filmovima, u kojemu je i hrvatska poduzetnica Morana Petričević.
Sphots je osnovan početkom godine kao firma za relativno novu uslugu virtualnog plasmana proizvoda u internacionalne filmove. S ulaskom Spshotsa u Hrvatsku, Ovaj vid oglašavanja otvara se vinarima, hotelima, proizvođačima hrane, relokacijskim agencijama, bankama. “VFX tehnologija omogućava puno veći domet, učinkovitije targetiranje, izgradnju brend imidža i PR. Publika se emotivno povezuje s glumcima i filmovima i to ključan argument ove vrste oglašavanja,” kaže Morana Petričević.
Spshots prednost daje lokalnim brendovima na njihovim tržištima, klijenti tijeko produkcije filmova praktički u realnom vremenu dobivaju informacije o mogućnostima product placementa, i analitiku u kasnijoj fazi. Prosječna cijena zakuapa za hrvatsko tržište je oko tisuću dolara. Pa kad idući put u kinu vidite da Scarlett Johansson pijucka Pelinkovac Antique ili Franck kavu, ne trebate biti iznenađeni.